Senaste nytt

Frågor om att resa Thai Airways från Arlanda

011430121

Medlem
Thai är kända för att göra equipment change. För några veckor sedan kom det en 747a, tror det kommer en a350 imorgon.
När 747 var här var det en thailändsk prinsessa med ombord hon skulle medverka på en officiell tillställning på Thailands turistbyrå i Stockholm
När Thailändska kungligheter flyger skall de åka F och därför en 747 den dagen på TG960
 

Delayed

Medlem
Vad är den stora skillnaden mellan 777-200 och 777-300. Sisådär tio meter vet jag men tolkar det som att det finns andra skäl till att man vill undvika 777-200. Äldre och risigare?
 
Vad är den stora skillnaden mellan 777-200 och 777-300. Sisådär tio meter vet jag men tolkar det som att det finns andra skäl till att man vill undvika 777-200. Äldre och risigare?
Stora skillnader på kabinen.

777-200ER. Man kan inte fälla sätet 180 grader, mindre skärm, ej laddningsuttag (om jag nu minns rätt) och säteskonfigurationen är 2-2-2.

Servicen är densamma som på 777-300ER.

Har själv tre business flyg till Sverige bokade med Thai. Kommer att ändra datum om någon av dessa resor är med 777-200ER.
 

ZZZebra

Medlem
När 747 var här var det en thailändsk prinsessa med ombord hon skulle medverka på en officiell tillställning på Thailands turistbyrå i Stockholm
När Thailändska kungligheter flyger skall de åka F och därför en 747 den dagen på TG960

Aha, var nog den jag blev "avslängd" från, flyttades helt sonika till samma flygning dagen efter och kunde inte förstå varför när det enda jag såg var att man bytt från 777 till 747. Åkte på award på första raden i C, när jag ringde och sa att jag ville åka med så fanns det inga möjligheter att komma med. Kanske får vara nöjd att de inte bara cancellerade helt utan flyttade mig.

Beskedet kom dock någon månad innan så gick ju att hantera.
 
Toppen