Senaste nytt

Frågor om att resa Thai Airways från Arlanda

jumbooze

Medlem
Hej.
Vi har redan en resa bokad ARN->BKK och planerar att dra vidare till Chiang Mai (CNX) direkt när vi kommit till BKK. Resan BKK->CNX har vi inte bokat än, men när vi gör det kommer det innebära att vi har två separata bokningar; ARN->BKK och sedan BKK->CNX. Båda flygen kommer vara med ThaiAir.

Visst är det sannolikt att de på Arlanda kan checka in väskorna hela vägen till CNX så att vi inte behöver krångla med väskor i Bangkok? Är det något annat man bör tänka på när det rör sig om två separata bokningar?
Sannolikt men ej garanterat.
Vid försening så kan du missa nästa flyg och får köpa ny biljett, själv så tar jag i rejält med tid som buffert vid separata biljetter, helst en natt mellan flygen
 

Canadien

Medlem
Hur ser det ut i dagsläget? Brukar det vara B777-300 på TG361 mellan ARN-BKK? Funderar på att åka linjen under vintern.
Du menar 961?
De varierar. Jag åkte precis 777-200 åt andra hållet och det är ju en rätt medioker produkt. Thai har ju dessutom en dålig vana med att rotera runt sina maskiner friskt så även om det ser ut som 777-300 nu när du bokar så finns ju en inte helt liten risk att det ändå byts till 200...
 
Du menar 961?
De varierar. Jag åkte precis 777-200 åt andra hållet och det är ju en rätt medioker produkt. Thai har ju dessutom en dålig vana med att rotera runt sina maskiner friskt så även om det ser ut som 777-300 nu när du bokar så finns ju en inte helt liten risk att det ändå byts till 200...

Ja, 961, sorry. Okej, låter som jag står över den...
 

SimonXYZ

Medlem
Hur ser det ut i dagsläget? Brukar det vara B777-300 på TG361 mellan ARN-BKK? Funderar på att åka linjen under vintern.
Så här ser det ut de senaste 12 dagarna.

Screenshot 2019-11-12 at 08.26.47.png
 
Toppen