Senaste nytt

Frågor om att resa Thai Airways från Arlanda

palmen

Moderator
Skönt! Det där med inte temporärt var oroväckande. Inte för att det ger en skön känsla inför nästa säsong.
Tydligen la man ju upp 18/19 vintenr med 773 initialt, men sedan under hösten så informerade man om att de skulle gå med 772.
Om det blir så även nästa vinter återstår att se, men Thai är ju som sagt kända för att byta plan så jag skulle inte bli förvånad om så blir fallet.
 

bankb

Medlem
Tydligen la man ju upp 18/19 vintenr med 773 initialt, men sedan under hösten så informerade man om att de skulle gå med 772.
Om det blir så även nästa vinter återstår att se, men Thai är ju som sagt kända för att byta plan så jag skulle inte bli förvånad om så blir fallet.

Hoppas dom inte sätter in 772 på CPH. Ska flyga 953 till HKT nästa fredag.
 

Capa

Medlem
Tydligen la man ju upp 18/19 vintenr med 773 initialt, men sedan under hösten så informerade man om att de skulle gå med 772.
Om det blir så även nästa vinter återstår att se, men Thai är ju som sagt kända för att byta plan så jag skulle inte bli förvånad om så blir fallet.

Som småbarnsförälder så är jag riktigt sugen på att boka en awardresa för hela familjen på TG963 och komma fram direkt till HKT. Har googlat runt lite och det ju rätt stor skillnad på den hårda produkten (B777-200 vs. 300ER). Vi får väl avvakta och se helt enkelt om detta blir någonting temporärt. Det verkar ju på Thais svar att sträckan "i normala fall" ska gå med 300ER, så man kan ju hoppas att detta är mer av temporär nödlösning..?

När man reser med småbarn så är det guld att slippa byten, även om jag hellre hade åkt med SQ, t.ex. ARN-CPH-SIN-HKT. Men direktflyg trumfar allt i det läget. Så kan man vara lite mer kreativ med routingen på hemvägen när man ligger "på plus" :). Kanske kan man i framtiden ta sig från HKT till SIN med award (Eurobonus)? Läste att Silkair ska mergas in i Singapore Airlines.. Silkair är ju ej bokningsbart som jag har förstått det..
 

bankb

Medlem
Hoppas dom inte sätter in 772 på CPH. Ska flyga 953 till HKT nästa fredag.

Skulle bara in idag och dubbelkolla att sätena som jag bokat tidigare var OK... såg att det blir en 772 på fredag till HKT... imorgon blir det till att se om det finns biljetter på annan rutt...
 

011430121

Medlem
Skulle bara in idag och dubbelkolla att sätena som jag bokat tidigare var OK... såg att det blir en 772 på fredag till HKT... imorgon blir det till att se om det finns biljetter på annan rutt...
Sedan i början hösten 2018 har det varit en 772 på TG962/963, du skall nog läsa BC lite noggrannare.
 

bankb

Medlem
Sedan i början hösten 2018 har det varit en 772 på TG962/963, du skall nog läsa BC lite noggrannare.

Läser ändå ganska noggrant, men har missat detta helt. Har även kunnat välja säten i en 1-2-1 konfig ett tag på Thais hemsida. Får se vad det finns för alternativ som familjen kan köpa in på.
 
Toppen