Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

squeezen

Medlem
Idag var jag med om det som @Axxo völ var med om?
Tillgänglighet hos alla partners, ringer in agenten ser, ber henne boka, ”vänta lite ska kolla en sak” efteråt, ”nähä” nu var platserna borta? var 4 platser på HND-LHR i biz… alla andra flighter med gammal biz var 1-1partnerprogram. Ytterst skumt
 

squeezen

Medlem
Idag var jag med om det som @Axxo völ var med om?
Tillgänglighet hos alla partners, ringer in agenten ser, ber henne boka, ”vänta lite ska kolla en sak” efteråt, ”nähä” nu var platserna borta? var 4 platser på HND-LHR i biz… alla andra flighter med gammal biz var 1-1partnerprogram. Ytterst skumt
Svarar själv här, efter att ringt nu på kvällen (utanför vanliga sas och deras enligt konspirationsteorierna nya lathundar jämte sig om att stoppa vissa bokningar), så fanns precis som jag sälv sett hela tiden alla 4 platser kvar och denna agent bokad så snällt om vad som bokats imorse.
Fick dock cancellera hela resan och göra om då deras system nu kvällen inte kunde hantera att räkna om alla skatter. Haha
 

Axxo

Medlem
Svarar själv här, efter att ringt nu på kvällen (utanför vanliga sas och deras enligt konspirationsteorierna nya lathundar jämte sig om att stoppa vissa bokningar), så fanns precis som jag sälv sett hela tiden alla 4 platser kvar och denna agent bokad så snällt om vad som bokats imorse.
Fick dock cancellera hela resan och göra om då deras system nu kvällen inte kunde hantera att räkna om alla skatter. Haha

Tråkigt att dom håller på biljetterna!
Önska nu att jag ringde på kvällen också :( Ska flyga i morgon bitti.
 

mebbstar

Medlem
Blir galen! Ska boka första resan med småbarnen till BKK eller HKT med Thai Air under nästa år och agenten (kommit till samma trötta person två ggr vid två olika tillfällen under samma vecka) säger att han ser award platserna men dessa går inte att boka. Dessa biljetter syns på Awardsfares och agenten ser dem men han kan inte lägga in dessa eftersom biljetterna står på waiting list i systemet säger han. Han säger inget mer utan säger att nu måste jag ta nästa samtal (vårt samtal tog båda gångerna 5 min och jag har stått i kö i 60 min).

Är detta något vanligt eller är något galet? HUACA?
 

JacobGBG

Medlem
Är detta något vanligt eller är något galet? HUACA?

Det är just nu synnerligen vanligt. Tror dessvärre inte att det hjälper mycket att ringa igen. Det finns några kompetenta personer på linjen som lyckas lösa några kniviga sträckor men detta är ett stort undantag om man tittar på erfarenheterna från de diverse trådarna som behandlar awardbokning med SAS.
 

palmen

Moderator
Blir galen! Ska boka första resan med småbarnen till BKK eller HKT med Thai Air under nästa år och agenten (kommit till samma trötta person två ggr vid två olika tillfällen under samma vecka) säger att han ser award platserna men dessa går inte att boka. Dessa biljetter syns på Awardsfares och agenten ser dem men han kan inte lägga in dessa eftersom biljetterna står på waiting list i systemet säger han. Han säger inget mer utan säger att nu måste jag ta nästa samtal (vårt samtal tog båda gångerna 5 min och jag har stått i kö i 60 min).

Är detta något vanligt eller är något galet? HUACA?
Thai har väl inte gått att boka mer än 90 dagar fram i tiden sedan pandemin började, så det stämmer nog att sas inte kan boka detta. Eller har de släppt på detta "nyligen"?
 

Dbodenfo

Medlem
Tjalloj!
Jag behöver komma över till Charlotte North Carolina i 19-22 nov. Letat på United och award fares och hittar både business och ekonomi men ringde SAS och tyvärr inget över.

Någon som har ett tips på hur jag ska flyga över? ToR Direkt till NYC eller DC

har ca 267000 EBpoång 1st 2-4-1 och jag är SAS EB Gold.

Någon tanke?
 
Tjalloj!
Jag behöver komma över till Charlotte North Carolina i 19-22 nov. Letat på United och award fares och hittar både business och ekonomi men ringde SAS och tyvärr inget över.

Någon som har ett tips på hur jag ska flyga över? ToR Direkt till NYC eller DC

har ca 267000 EBpoång 1st 2-4-1 och jag är SAS EB Gold.

Någon tanke?

Försöker själv boka biljetter ToR till USA.
United hittar mängder av biljetter med United Airlines - men SAS ingenting.

Är det så att United visar så mkt mer United-awards än vad EB har tillgång till?
 

palmen

Moderator
Försöker själv boka biljetter ToR till USA.
United hittar mängder av biljetter med United Airlines - men SAS ingenting.

Är det så att United visar så mkt mer United-awards än vad EB har tillgång till?
Ja, United har bättre tillgång till egna än partners, som de flesta andra. Om det är business du letar måste det finnas i I-klass och inte deras everyday award.
 

Renato

Medlem
Har haft otur med min awardresa. Då jag försöker undvika ADD, p.g.a situationen.

Någon eldsjäl vill hjälpa mig att hitta en resa, jag har försökt men det ser inte ljust ut. Hittar endast i ekonomi.

2 vuxna, 1 infant
SEZ-ARN
Söndagen den 14 november avresa.
Måste vara business då min familje situation kräver det. Tack

Sen vart jag åker transit spelar absolut ingen roll. Har fått undantag att stanna mer än 24h samt att jag är bredd att åka öst samt väst för att komma hem till Sverige.

Uppskattat hjälp.
 
Toppen