Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Konstigt släpptes inga biz biljetter från LAX - CPH idag. Pratade med Sveg precis när klockan slog 9 och det fanns bara plus. Inget från SFO heller.

Brukar dom inte släppa varje dag vid mellandagarna?

Konstigt släpptes inga biz biljetter från LAX - CPH idag. Pratade med Sveg precis när klockan slog 9 och det fanns bara plus. Inget från SFO heller.

Brukar dom inte släppa varje dag vid mellandagarna?
Är det SAS-biljetterna du är ute efter? Det kan mycket väl vara så att det är black-out dates denna period. Ett annat scenario är att de blev uppbokade online redan vid midnatt när de släpptes. De brukar ryka fort som tusan.

Ligger själv och bevakar till Newark, men inga biljetter har släppts dit heller vad jag fått notiser/sett på ett tag nu.

Är det SAS-biljetterna du är ute efter? Det kan mycket väl vara så att det är black-out dates denna period. Ett annat scenario är att de blev uppbokade online redan vid midnatt när de släpptes. De brukar ryka fort som tusan.

Ligger själv och bevakar till Newark, men inga biljetter har släppts dit heller vad jag fått notiser/sett på ett tag nu.

Brukar inte släppas business longhaul som bonusresor mellan 15DEC-10JAN ca.

Har bevakat flera dagar. Det är ren sas.
Igår kom jag fram 9.05 då fanns bara en kvar i biz.
De släpps LAX-CPH kl 09 eftersom det är midnatt där då.
Har släppts två vid 09 varje dag denna veckan förutom idag.

Har bevakat flera dagar. Det är ren sas.
Igår kom jag fram 9.05 då fanns bara en kvar i biz.
De släpps LAX-CPH kl 09 eftersom det är midnatt där då.
Har släppts två vid 09 varje dag denna veckan förutom idag.

Stor risk att någon hann före. Jag bokade t.ex. häromdagen CPH-LAX och jag hade bokat klart på under 1 minut efter att de släpptes. Har även kollat några andra dagar till och från LAX precis efter att de släpps (midnatt och klockan 9) och de har försvunnit illa kvickt. Till och från SFO däremot verkar det knappt släppas några alls.

Jag kommer snart behöva lägga till hemresan till en bokning (SAS). Jag märker att många bokar upp dessa resor väldigt snabbt vid släpp, är det bättre att isåfall boka upp biljetterna och sen ringa in och lägga ihop dessa till en biljett och få återbetalning av poäng?

Eller måste man se till att ringa in till "nya tallinn" precis vid släpp och hoppas att platserna finns kvar?

Hur gör ni som gjort detta tidigare? Första gången jag bokar på detta sätt för att försöka garantera en resa.

Toppen