Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Nej. Just det. Det går heller inte att boka nya awards. Sätter mig och håller käft några veckor helt enkelt. #fuckcovid

Osäker på om det här är rätt tråd att fråga i men jag har en bokning gjord med en amex 2-4-1 och avresa den 12 juni och omfattas därför av den avrådan som UD gått ut med.

Bör jag avboka denna själv eller ska jag vänt på att SAS ställer in?

Nån chans att få tillbaka min 2-4-1 trots att den gick ut vid årskiftet?

Osäker på om det här är rätt tråd att fråga i men jag har en bokning gjord med en amex 2-4-1 och avresa den 12 juni och omfattas därför av den avrådan som UD gått ut med.

Bör jag avboka denna själv eller ska jag vänt på att SAS ställer in?

Nån chans att få tillbaka min 2-4-1 trots att den gick ut vid årskiftet?
Flera har rapporterat att de får behålla voucher med några månaders giltighetstid efter den inställda resan. Avvakta tills de ställer in och ring då Tallinn eller kundtjänst.

Fick resa flyttad 2 dygn framåt. Innebär det något kring möjligheten att avboka utan att tappa exempelvis bokningsavgiften?

Attachments

• 1F19374F-B6B2-4FB0-949D-36EE300ABAA4.png
    1F19374F-B6B2-4FB0-949D-36EE300ABAA4.png
    144,1 KB · Visningar: 473
Någon som har någon uppfattning om hur länge Star Alliance bokningen ska vara stängd? Vill boka resa från Skellefteå till Miami. Swiss har betydligt trevligare alternativ än SAS.

• Gilla
Reactions: Gus
Ingen som vet/tror sig veta huruvida de 2-4-1 vouchers som gäller för bokning under 2020 kommer att förlängas? Tråkigt att behöva panikanvända dem när väl flygen börjar gå igen (och har ingen lust att åka MMX-ARN för att utnyttja dem)

• Gilla
Reactions: Gus
Ingen som vet/tror sig veta huruvida de 2-4-1 vouchers som gäller för bokning under 2020 kommer att förlängas? Tråkigt att behöva panikanvända dem när väl flygen börjar gå igen (och har ingen lust att åka MMX-ARN för att utnyttja dem)
Med tanke på att SAS inte kommunicerat något om det är det nog ingen här som har info, såvida man inte har inside info men den lär man då integrerad få berätta.

Om detta fortsätter en längre tid utan möjlighet att boka kan man väl gissa att de förlängs. Men det är nog inget vi behöver oroa oss för förrän Star Alliance bokningar öppnar igen. Även om de förlänger nu i ett år så kan du inte boka något annat än sas flighter just nu, och för det behöver inte vouchers som fortfarande är giltiga förlängas.

Toppen