Tonton
Medlem
Jag får bara upp Stockholm, Köpenhamn och Oslo här:
![]()
Använd sökningen på förstasidan istället.
Det du kollar på där är något nytt påhitt du har - tillgängligheten stämmer inte ens överens med verkligheten...
Jag får bara upp Stockholm, Köpenhamn och Oslo här:
![]()
Det går att boka från andra orter. Det står i SAS FAQ att bara en mellanlandning är tillåten, men det är inte sant. Exempelvis funkar KLR-ARN-CPH-NRT bra. Det svåra är att hitta plats på långflygningarna så använd "Hitta SAS Bonusresor" eller annan tjänst för att hitta dessa. Gå sedan in på sas.se och sök resan men önskad avreseort på de datum du hittat.Går det att boka från annan avreseort än Stockholm, Köpenhamn eller Olso på SAS sidan "Hitta SAS Bonusresor"?
Jag har bokat 2-4-1 tidigare via Tallinn, men nu när jag ska flyga award med SAS så skulle jag gärna vilja skippa Tallinns service fee. Jag behöver dock starta från en mindre flygplats i Sverige och att sedan åka vidare till Stockholm och i det här fallet Japan. Visst är det så att Tallinns avgift bara tillkommer om det är så att resan kunde ha bokats online? Kan jag komma undan med att min inrikesavgång inte gick att boka och därmed ringa?
Har du tilltäckligt med poäng och vill vara säker på att komma iväg- Boka!Nu har jag lyckats hitta en del. Söker man för 1 person blir det mycket lättare. SAS sidan hade inte behövt flippa bara för att det inte finns just det datumet. Blir så mkt lättare att bläddra om man får en hit.
Har hittat en del från IST/LHR/FRA/MUN - JNB/CPT.
Har också hittat massor med CPH (där min utgångspunkt är) till IST/FRA/MUN/LHR
Frågan är hur lång tid man kan vänta?
Mvh
Zoran
MUN = José Tadeo Monagas International Airport i Maturin, Venezuela. Användande av förkortningar i forumet | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resorHar hittat en del från IST/LHR/FRA/MUN - JNB/CPT.
Regel nr ett gällande bokning av bonusresor är att boka när du hittar något som passar. De har en tendens att snabbt försvinna.Nu har jag lyckats hitta en del. Söker man för 1 person blir det mycket lättare. SAS sidan hade inte behövt flippa bara för att det inte finns just det datumet. Blir så mkt lättare att bläddra om man får en hit.
Mvh
Zoran
Hittar du inget när du söker för tre personer men du hittar när du söker för en person så är svaret tyvärr att du redan väntat för länge.Nu har jag lyckats hitta en del. Söker man för 1 person blir det mycket lättare. SAS sidan hade inte behövt flippa bara för att det inte finns just det datumet. Blir så mkt lättare att bläddra om man får en hit.
Mvh
Zoran
Jag är också på jakt efter en resa till Sydafrika, för 3 eller 4 personer. Men det är extremt svårt att hitta. Ethiopian gillar jag men de släpper max 2 platser verkar det som.Nu har jag lyckats hitta en del. Söker man för 1 person blir det mycket lättare. SAS sidan hade inte behövt flippa bara för att det inte finns just det datumet. Blir så mkt lättare att bläddra om man får en hit.
Mvh
Zoran