Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jag får bara upp Stockholm, Köpenhamn och Oslo här:

ffe3a7d0-9e3c-4294-8317-f9f52c3d1b0c

Använd sökningen på förstasidan istället.
Det du kollar på där är något nytt påhitt du har - tillgängligheten stämmer inte ens överens med verkligheten...

Går det att boka från annan avreseort än Stockholm, Köpenhamn eller Olso på SAS sidan "Hitta SAS Bonusresor"?

Jag har bokat 2-4-1 tidigare via Tallinn, men nu när jag ska flyga award med SAS så skulle jag gärna vilja skippa Tallinns service fee. Jag behöver dock starta från en mindre flygplats i Sverige och att sedan åka vidare till Stockholm och i det här fallet Japan. Visst är det så att Tallinns avgift bara tillkommer om det är så att resan kunde ha bokats online? Kan jag komma undan med att min inrikesavgång inte gick att boka och därmed ringa?
Det går att boka från andra orter. Det står i SAS FAQ att bara en mellanlandning är tillåten, men det är inte sant. Exempelvis funkar KLR-ARN-CPH-NRT bra. Det svåra är att hitta plats på långflygningarna så använd "Hitta SAS Bonusresor" eller annan tjänst för att hitta dessa. Gå sedan in på sas.se och sök resan men önskad avreseort på de datum du hittat.

Har efter en lång tid börjat bli sugen på min andra award resa. Väntar dock på en till voucher och börjar bli smått orolig på hur länge kan kan vänta innan det är för sent att boka.

Vi är 3 st som vill till Sydafrika. Johannesburg eller Kapstaden. Avgång helst runt 20 december och hemgång runt 12 januari.

Har testat att söka i den värdelösa SAS sidan. Helt utan resultat. Den säger att det inte finns några resor. Har testat med olika datum och från LHR/FRA/MUN till JNB/CPT. Vad tycker ni erfarna att jag ska göra? Första gången jag bokade award var via united och det var smidigt.

Vad ska jag ha för strategi? Vilka flygbolag flyger dit och vilka rutter? Kan man vänta med en sådan här resa i nån månad till?

Tacksam för tips.

• Gilla
Reactions: Gus
Nu har jag lyckats hitta en del. Söker man för 1 person blir det mycket lättare. SAS sidan hade inte behövt flippa bara för att det inte finns just det datumet. Blir så mkt lättare att bläddra om man får en hit.

Har hittat en del från IST/LHR/FRA/MUN - JNB/CPT.

Har också hittat massor med CPH (där min utgångspunkt är) till IST/FRA/MUN/LHR

Frågan är hur lång tid man kan vänta?

Mvh
Zoran

• Gilla
Reactions: Gus
Nu har jag lyckats hitta en del. Söker man för 1 person blir det mycket lättare. SAS sidan hade inte behövt flippa bara för att det inte finns just det datumet. Blir så mkt lättare att bläddra om man får en hit.

Mvh
Zoran
Har du tilltäckligt med poäng och vill vara säker på att komma iväg- Boka!
Men i ditt förra inlägg verksr du vänta på voucher? I så fall om du måste ha den styr ju det när du kan boka...

Datumen (över jul/nyår) är ju riktigt populära så varje dag du väntar minskar chansen att få platserna.

Mvh
Zoran
Regel nr ett gällande bokning av bonusresor är att boka när du hittar något som passar. De har en tendens att snabbt försvinna.

Mvh
Zoran
Hittar du inget när du söker för tre personer men du hittar när du söker för en person så är svaret tyvärr att du redan väntat för länge.

Mvh
Zoran
Jag är också på jakt efter en resa till Sydafrika, för 3 eller 4 personer. Men det är extremt svårt att hitta. Ethiopian gillar jag men de släpper max 2 platser verkar det som.

Toppen