Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

När man bokar en SK Award online, och sen avbokar den, får man fortfarande tillbaka alla skatter och avgifter som syns i denna bild?

Jag ser inte att jag blivit debiterad någon serviceavgift som ev ej är återbetalningsbar.

Attachments

• 2200B4DF-F889-4C38-B0FF-AC5E41A77163.png
    2200B4DF-F889-4C38-B0FF-AC5E41A77163.png
    111,7 KB · Visningar: 275
Hur gör man smidigast om man vill boka en SAS Awardresa där bara ena benet är tillgängligt för tillfället? T.ex. jag vill åka ARN-CPH-SFO och hem LAX-ARN men ser bara tillgänglighet på utresan. Har fly premium högsta nivån.

Om jag bokar den som enkel till SFO, kan jag då själv lägga till en retur LAX-ARN på nätet? Kommer poängåtgången/Flypremium att justeras?

Om jag inte kan göra detta själv utan måste ringa in, åker jag på en service charge då?

Eller är det bättre att boka som annan resa med godtycklig retur i plus och sedan gå in och ändra returen till business när/om tillgänglighet finns?

Är biljetten avbokningsbar fullt ut utan avgift?

Hur gör man smidigast om man vill boka en SAS Awardresa där bara ena benet är tillgängligt för tillfället? T.ex. jag vill åka ARN-CPH-SFO och hem LAX-ARN men ser bara tillgänglighet på utresan. Har fly premium högsta nivån.

Om jag bokar den som enkel till SFO, kan jag då själv lägga till en retur LAX-ARN på nätet? Kommer poängåtgången/Flypremium att justeras?

Om jag inte kan göra detta själv utan måste ringa in, åker jag på en service charge då?

Eller är det bättre att boka som annan resa med godtycklig retur i plus och sedan gå in och ändra returen till business när/om tillgänglighet finns?

Är biljetten avbokningsbar fullt ut utan avgift?

Boka en hemresa på valfritt datum. Se till att rutten är densamma som den hemresan du vill ha i slutändan. Då kan du utan avgift byta datumet på hemresan på sas.se (när/om tillgänglighet dyker upp).

Biljetten är fullt återbetalningsbar om det är en ren SAS award.

Om du bokat enkelresa och ska lägga till hemresa senare får du ringa in samt betala avgift. Samma gäller om du ska byta rutt.

Lycka till!

Boka en hemresa på valfritt datum. Se till att rutten är densamma som den hemresan du vill ha i slutändan. Då kan du utan avgift byta datumet på hemresan på sas.se (när/om tillgänglighet dyker upp).

Biljetten är fullt återbetalningsbar om det är en ren SAS award.

Om du bokat enkelresa och ska lägga till hemresa senare får du ringa in samt betala avgift. Samma gäller om du ska byta rutt.

Lycka till!

Tack för svar! Måste den godtyckliga returen också vara i business då också för att det ska bli korrekt vid ombokning?

Det ska vad jag förstå gå att boka av ett ben och ändra till en enkelresa också (om inte tillgänglighet dyker upp).

Hejsan

På grund av jobb utomlands så har jag varit frånvarande från sasvärlden ett tag. Tänkte ta en first class bonusresa genom eurobonus i januari (satsar på Lufthansa). Såg nu att poängpriset är höjt till 175000 poäng till USA per skalle. När gjordes detta?

Hejsan

På grund av jobb utomlands så har jag varit frånvarande från sasvärlden ett tag. Tänkte ta en first class bonusresa genom eurobonus i januari (satsar på Lufthansa). Såg nu att poängpriset är höjt till 175000 poäng till USA per skalle. När gjordes detta?
För någon månad sen. Inget som annonserades utan bara skedde från ena till andra dagen

Hejsan

Kan läsas mer här om det :
SAS har höjt poängpriset för Star Alliance awardbiljetter | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
SAS har ändrat avgifter och skatter på Awardbiljetter | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Toppen