Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Hej, chansar på att detta är rätt forum för denna fråga.Hittar inte hur jag ställer en NY fråga utan det blir liksom i svarstråden på en annan, hoppas OK.

Hur lätt eller svårt är det att boka business class resor överhuvudtaget till destinationer som LA, SanF, Hongkong med AMEX 2-4-1 voucher?
Håller på och samlar spend och poäng men börjar få känslan att det kanske inte är så lätt att boka de där resorna om man vill åka till populära destinationer vid högsäsong som jul/nyår, påsk och sommar?!

• Gilla
Reactions: Gus
Hej, chansar på att detta är rätt forum för denna fråga.Hittar inte hur jag ställer en NY fråga utan det blir liksom i svarstråden på en annan, hoppas OK.

Hur lätt eller svårt är det att boka business class resor överhuvudtaget till destinationer som LA, SanF, Hongkong med AMEX 2-4-1 voucher?
Håller på och samlar spend och poäng men börjar få känslan att det kanske inte är så lätt att boka de där resorna om man vill åka till populära destinationer vid högsäsong som jul/nyår, påsk och sommar?!

Framförhållning är nog nyckelordet. Vill du få till en SAS-award i business behöver du ligga 330 dagar (alltså när de släpps) innan du vill åka. Undantag finns naturligtvis.

Ännu en nybörjarfråga:) Om jag inte har tillräckligt med poäng för att boka business båda vägarna med Thai,kan jag ta ekonomi en väg och sedan uppgradera när jag har fått ihop fler poäng?

Ännu en nybörjarfråga:) Om jag inte har tillräckligt med poäng för att boka business båda vägarna med Thai,kan jag ta ekonomi en väg och sedan uppgradera när jag har fått ihop fler poäng?
Nej, man betalar alltid t o r för dyraste klassen. Du kan boka två stycken oneway men det lär bli lika dyrt och går åt två stycken Amexvouchers om man vill få 2-4-1.

Du kan boka utresan nu och sedan ringa in och lägga till hemresan när du samlat ihop tillräckligt med poäng, det kostar 150kr extra i ändringsavgift. (Förutsatt att det finns platser kvar då)

Nej, man betalar alltid t o r för dyraste klassen.
Det är en sanning med modifikation.. Det stämmer med *A-award, men med en SAS-award (alltså enbart SAS-flighter) betalar man 50% av t&r i respektive klass vid en t&r-bokning.. Exempel Eco+Business: 60/2 + 100/2 = 80k.
Nu går det ju inte att boka SAS-awards till BKK, men bra att ta med i sammanhanget kan jag tycka...

Hej!
Har 385k poäng och en amex 2-4-1 som går ut sista december.
Vi är fyra i familjen (barnen 15 & 11år).
Vill gärna åka till Thailand över nyår men inser nu att hemkomsten måste vara innan nyår pga Amex. Så det lär bli en resa innan jul istället.
Business hade varit trevligt men jag förstår inte riktigt, är det 70k poäng enkel resa som behövs? Isf blir det 140k*3=430k poäng eller?
Annat tips på bra december resa med sol & värme i december?

Hej!
Vill gärna åka till Thailand över nyår men inser nu att hemkomsten måste vara innan nyår pga Amex. Så det lär bli en resa innan jul istället.
Business hade varit trevligt men jag förstår inte riktigt, är det 70k poäng enkel resa som behövs? Isf blir det 140k*3=430k poäng eller?
Nej du kan resa efter voucherns giltighetstid, den måste dock bokas inom giltighetstiden. Ändra går inte heller efter att vouchern gått ut utan att isåfall applicera nya vouchers.

Hej!

Det är 140k för en tur retur det är korrekt. Däremot inte 70k för en enkel, då en enkel kostar 60% av en tur retur.

Din totalsumma stämmer dock, 430k om du inte hinner få tag i en till 2-4-1.

Väljer du en flight med sas så blir det lägre poäng kostnad (100k till USA tex), och dessutom får din 11 åring barnrabatt på 50%. Så det kan spara en hel del.

Då finns ju Miami och Los Angeles tex som varma destinationer. Det kan vara svårt att hitta så många som 4 platser i business med dem, men det är absolut möjligt om man kan ha flexibilitet i datum.

Toppen