Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Så här är det nu, jag har hittat ARN-MXP-HAN ut, finns och går att boka på sas.se.
Dock hem så finns det bara HAN-MUC går också att boka på sas.se men inget MUC-ARN, så tanken är att,

a) Vänta in MUC - ARN
b) Köpa 2 st enkla MUC - ARN med SAS (Med avboknings rätt)

Funkar inte det?
Vad (varför) är det du tänker inte skulle funka?

Jag har en resa bokad ARN-LHR-ICN i februari (businessclass award)
Nu fick jag meddelande att Virgin ställt in sträckan LHR-ICN och bokat om oss till dagen efter, vilket betyder en stopover i London på 29h.
Vad har jag för rättigheter?
Kan jag kolla med Virgin ifall de kan boka om oss till annat bolag samma dag?

Sträckan ARN-LHR är med sas. Skulle helst undvika att korta resan då vi endast har tre nätter i Seoul. Nu två nätter efter denna ändring.

Nästa fråga,

Undrar om Double Open Jaw

Typ

ARN- (Hanoi) - HAN (Hanoi) Utresa
DAD(Da Nang) -HAN - MUC

Är en sådan kombination tillåten?

Grejen är att vi tänkte stanna några dagar i Hanoi och köpa en separat biljett HAN - DAD.

Hemresa, börjar i DAD via HAN till MUC, finns inte ännu MUC- ARN så kan behöva köpa den separat också.

Har iofs 2 st AMEX 2-4-1 men dessa kan man inte tillämpa på enkel biljetter?

Därför att MUC inte är en skyteam Hub… sedan är jag osäker på om en s.k. Ombokning bara är en avgiftsfråga eller om den kräver att hela hemresan bokas för ev. kunna få in MUC-ARN??
Ok, ja det blir ju ingen feederjusterin men hittar du en MUC-ARN så kan du (eventuellt) boka om din resa för att inkludera den. Men oavsett så har du ju din revenuebokning som back-up.

Ok,

Nu lyckades jag boka CPH - CDG - SGN med AF.
Så nu är det bara att ringa och addera ARN - CPH då? Fanns inte ARN-CDG non-stop, men väl däremot via CPH…

Toppen