Fredah
Medlem
Jag skulle kolla på openjaw. Hittade platser till Cancun, Mexico på sportlovet men ingen hemresa dock fanns det hem från Los Angeles. Rejäl omväg tycker vissa kanon tyckte vi med en vecka på stranden och avsluta med ett par dagar i stan (för övrigt har man ju numera inte råd med mer än ett par dagar). Bokade Delta F för poäng CUN-LAX som separat biljett men fanns även revenue till vettiga priser. Nu säger jag inte att du ska kopiera resan vi gjorde utan mer kolla efter dit/hemresor som skulle vara intressant för er att kombinera så kommer du säkert hitta något.Ursäkta, men hur tar jag mig vidare. Jag har 2st 2-4-1, ca 500k poäng, Awardfares och en familj på 2 vuxna 2 barn. Vi har gjort enklare resor för poäng i C till USA som jag har hittat via Awardhacks, men nu vill vi göra någonting annat nästa sommar.
Jag skulle vilja flyga omkring 10-14 dagar till Karibien, Florida, Asien, eller eventuellt någonting annat kul. Hur går jag till väga? Ibland hittar jag 4st C-platser till exempel CDG-SXM, men det är ju helt omöjligt att hitta en retur, inte ens i Premium. Jag förstår inte hur jag ska kunna hitta någonting, snälla hjälp. Jag kan även tänka mig till Tampa och hem från Orlando till exempel. Ge mig lite hjälp att komma igång och hitta rätt väg! Tack!
Skulle säga att sannolikheten är noll. Möjligen ökar den till 0,1% om du kan flytande franska.Imorgon tar familjens månadslånga semester slut och vi flyger SIN-CDG-FRA-SMS-GOT i AF+KLM business. Vad tror ni om sannolikheterna att väl på CDG försöka be om en direkt routing hem till GOT (med nick till business och Elite+)?
Har inga stora förhoppningar men tänker att det inte skadar att fråga. Har lyckats få till detta på *A tiden en gång men aldrig testat samma chansning på partner award för Skyteam.
Hade en liknande situation och hade bokat full flex på SAS direktflyg CDG-CPH. Frågade i första hand om de kunde boka om och i andra hand om att bara vara incheckade till CDG vid incheckning på flygplatsen, i loungen och ticket desk på CDG. Slutade med att jag fick SMS om final call osv eftersom de vägrade ta bort mig från flyget. Tänker dock att det borde vara riskfritt eftersom en omräkning av priset skulle bli samma antal poäng, jag har ju dessutom vid 3 tillfällen påtalat att jag inte har möjlighet att åka med…