Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Hej,
Jag har hittat en resa från Stockholm till Toronto via partnerresor, där utresan är SAS+KLM och hemresan endast är SAS hela vägen.

Min fråga är hur det fungerar med platsbokning när det kommer till partnerresor, för i detta fallet så kommer man direkt till betalning när jag har valt flyg och får inte någon möjlighet att välja plats.

Går det att välja plats efter betalning och isåfall hur?

En annan fråga - Om jag väljer Business class via SAS, kommer jag även få Business på KLM-flighten?

hemresan endast är SAS hela vägen.
Och även den har du hittat på SAS partnersök?
Om jag väljer Business class via SAS, kommer jag även få Business på KLM-flighten?
Finns business tillgängligt borde du se det när du sökt på dina datum. Du kan ha business på utresan och eco på hemresan men inte ha olika klasser på utresan.
CPH-AMS-YYZ (allt i business) godkänt.
CPH (business)-AMS (eco)-YYZ ej godkänt.
Går det att välja plats efter betalning och isåfall hur?
Ja. Har du EBG+ är det oftast gratis att lägga till platser efteråt.

Och även den har du hittat på SAS partnersök?

Finns business tillgängligt borde du se det när du sökt på dina datum. Du kan ha business på utresan och eco på hemresan men inte ha olika klasser på utresan.
CPH-AMS-YYZ (allt i business) godkänt.
CPH (business)-AMS (eco)-YYZ ej godkänt.

Ja. Har du EBG+ är det oftast gratis att lägga till platser efteråt.
Tack för svar!

Jag har valt att sortera endast på Business och då finns ARN(SAS)-AMS-YYZ(KLM) som utresa, om jag förstår dig rätt så är det Business både på SAS- och KLM flighten?

Jag har inte EBG+ så jag kommer få köpa till platser, men då kan jag alltså köpa platser separat på SAS och KLM hemsidan i efterhand?

Jag har valt att sortera endast på Business och då finns ARN(SAS)-AMS-YYZ(KLM) som utresa, om jag förstår dig rätt så är det Business både på SAS- och KLM flighten?
Ja. Se till att ha gott om tid mellan flighterna när du ska byta på AMS.
Edit. du kan kolla bokningsklass, I för SAS och O för KLM är business-award (ngn annan får rätta mig om jag har fel).
Jag har inte EBG+ så jag kommer få köpa till platser, men då kan jag alltså köpa platser separat på SAS och KLM hemsidan i efterhand?
Ja men jag har aldrig gjort det. Kolla först om du kan välja platser gratis i både SAS och KLM app.
Jag har inte heller EBG+ men kunde välja platser gratis på 4 av 5 flighter på min senaste partnerbokning (i business).

Jag vet att jag har läst att detta har diskuterats tidigare, men jag hittar inte tråden.
Vid bokning av bonusresa med partnerflyg via SAS kundtjänst applicerades "fel" AMEX 2-4-1 voucher, alltså den med längst utgångsdatum.

Hur fungerar det, kan agenten byta till vouchern med kortare utgångsdatum utan att bokningen försvinner?
Finns det andra risker, som omprissättning?

Toppen