Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

En rimlig förklaring är att Awardfares visar cachade resultat om du gör breda sökninar, så om du inte gör en live-sökning på en specific rutt och hela den svängen.
Men ja, ibland är det missmatch och det visas saker som inte går att hitta. Men inte SÅ ofta.
Specifik rutt.
Samma sak för någon månad sedan men helt andra destinationer. Då trodde jag det var en engångsföreteelse.

Jag har hittat rutten Cancún – LHR – ARN via SAS hemsida i business class. Jag hittade den först på AwardFares.

När jag nu ringer SAS säger de att resan dyker upp i systemet, men att det inte finns några platser mellan LHR – ARN. Samtidigt, när jag söker LHR – ARN separat, så finns det biljetter tillgängliga.

När jag försöker boka hela resan online själv fungerar det inte heller.

Finns det någon workaround för detta, eller är det vanligt att det blir så här med Virgin Atlantic-flyg (t.ex. married segments / blockeringar)?

Awardfares
Uppenbart är det spökresor som visas på Awardfares eftersom samma resor inte går att se hos SAS.
Jag som inte är så frekvent i mitt sökande. Är detta ett vanligt fenomen?
Vilket/Vilka program har du valt?
Du nämner att det är en specifik rutt, vilken?

Vill du inte skriva här, så skicka ett PM - så ser jag till att gräva lite i det!

Jag har hittat rutten Cancún – LHR – ARN via SAS hemsida i business class. Jag hittade den först på AwardFares.

När jag nu ringer SAS säger de att resan dyker upp i systemet, men att det inte finns några platser mellan LHR – ARN. Samtidigt, när jag söker LHR – ARN separat, så finns det biljetter tillgängliga.

När jag försöker boka hela resan online själv fungerar det inte heller.

Finns det någon workaround för detta, eller är det vanligt att det blir så här med Virgin Atlantic-flyg (t.ex. married segments / blockeringar)?
Får samma grejj när jag försöker lägga till feeder för ARN-LHR och GOT-ARN. Tydligen har det att göra med att alla platser man hittar separat inte är tillgängliga i samband med att man bokar det långa benet med ett annat bolag. T.ex. om det finns 4 platser lediga enligt SAS/Awardfares och du har ett långt ben med AF/KLM/Delta/Virgin så kanske det är så att deras tilldelade kvot är ingen, 2 eller 4. Nu ska ju inte SkyTeam diskriminera så vi får anta att alla dessa har samma tillgänglighet. Gör man dock så att man söker via FlyingBlue som program så finns dock lika många platser tillgängliga som Awardfares/SAS visar för Eurobonus....
Fick höra detta från bokningsagent och snubben på back office som inte ville biljettera min dubbel open jaw :p

Hej,
Har någon avbokat en leg från en SkyTeam bonus biljett?
Jag har en biljett SYD-LAX-MSP, men jag vill ta bort LAX-MSP leg eftersom hittat ett bättre alternativ från LAX vidare.
Tacksam för hjälpen.

Försöker hitta en resa till nästa vinter för två personer för att åka till värmen. Vilka flygbolag är det som brukar släppa minst 2 biljetter i business på sina rutter?
Utbudet ser ju ut att finnas men det störs ju något av de bolag som antingen bara släpper en biljett eller har dubbla poängpriser. Hade underlättat om man kan filtrera ut dessa direkt :)

Toppen