Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Tyvärr så är det SAS bonusbiljetter som jag enligt marknadsföringen ska kunna utnyttja och det går tyvärr inte.
Jag kan åka i princip närsomhelst och i vilken class som helst. Jag har nu lagt ner tid på att söka och prata med kundsupport, mer tid än vad hela resan tar. Eurobonus har ett kundlöfte att du ska kunna boka en bonusresa till "vart du vill i hela Världen" 2 för 1 , en gång per år men det går tyvärr inte.
Jag är ingen datanörd som vill lägga ner 50 timmar på att boka en utlovad bonusresa.

Eurobonus måste skärpa till sig och släppa MYCKET fler resor till populära destinationer.

Om nån kan boka en SAS bonusresa OSD till BKK , 2 för 1 , april ,maj 26 eller sept ,okt, nov, dec 26 så är unikt . Då är jag väldigt intresserad, hör av Er!
Varför bokade du inte SFO biljetterna jag sökte fram åt dig?

SAS kundtjänst har väl inte som jobb heller att leta fram resor åt folk? Eller har jag missförstått det. Tycker man ibland ser folk skriva att de ringt in och pratat med SAS kundtjänst för att hitta sin resa helt random.

Gå och betala chatflights för tjänsten? Ingen vill nog handhålla dig igenom allt med din attityd...
Behöver inte ens göra det, om man kan läsa.

1768402766168.png

Tog knappt 50 sekunder, inte 50 timmar. Vilken datanörd jag är. "Ctrl+Click" för att välja fler avreseorter/destinationer.

Jag betalar gärna för tjänsten men tyvärr finns inga resor. Attityden är skapad av SAS efter ett år av biljettsökande !
Du kan ju omöjligen påstå att du aktivt sökt resor under ett års tid, utan att vara bunden till vissa destinationer eller specifika datum, utan att hitta? Du har ju t.o.m. fått specifika flighter tipsade här i tråden men valt (!) att inte boka. Jag har då bokat åtminstone 3 longhaul business tur och retur för två under samma period så biljetter har absolut funnits.

Edit: med SAS finns drygt 800 biljetter i business, över 7 000 i premium och över 16 000 i Eco enligt den briljanta tjänsten awardplanner så bara att boka på!

Tycker attityden är lite tråkigt just nu, vi ska vara välkomnande och hjälpa dom nya!
@Jannes du kan gott boka resan åt hen också när du nu hittade den, att söka upp resan är inte tillräckligt!

Tänk på att alla här har inte högskolepoäng i C++ och Java.

Upp med humöret och pay it forward, sök inte bara upp resor åt folk, boka dom även för dina egna poäng!
Det är inte bara er tid som dom vill åt, även era hårt intjänade poängslattar.

Liten uppdatering då jag ringde in för några veckor sedan och försökte få till EUROPA-JED-CGK-SYD/MEL , och fick som svar att systemet inte tillåter byte i såpass många zoner.

Hänvisade och förklarade för en väldigt engagerad agent att det kanske inte är 'most reasonable route' att åka via Seoul eller Tokyo som förra agenten föreslog.

Efter mycket knappande och sökande, samt diskussion med kollega så framkom det att så länge inget alternativ finns så gäller denna rutt.

Värt att notera och förklara ifall ni får en agent som tolkar reglerna på fel sätt, oavsett destination.

I värsta fall så blir det en klassisk HUACA ;)

Toppen