Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Har en ren SAS awardbokning i premium eco, GOT-CPH-HND. Skulle dock vilja boka om flyget GOT-CPH till en tidigare avgång. Pratat med 2 agenter nu som endast ser ekonomiplatser och säger att det inte går nedgradera GOT-CPH till eco då det inte går att blanda klasser.

Så, stämmer det? Inte så mycket erfarenhet av rena SAS-bokningar.
Det går definitivt om du hade haft CPH-HND och ville lägga på GOT-CPH men kanske är annat om du redan har en GOT-CPH i bokningen.

Ena agenten föreslog det, avboka GOT-CPH och sen lägga till en feeder istället. Lite orolig att man ska åka på ”nyboknings”-problemet men får bli det i nödfall.
Men det är väl dessutom 750kr avgift på det? Om ni är fler än en person kanske det är bättre att boka ett hotellrum om det är en lång layover.

Har en ren SAS awardbokning i premium eco, GOT-CPH-HND. Skulle dock vilja boka om flyget GOT-CPH till en tidigare avgång. Pratat med 2 agenter nu som endast ser ekonomiplatser och säger att det inte går nedgradera GOT-CPH till eco då det inte går att blanda klasser.

Så, stämmer det? Inte så mycket erfarenhet av rena SAS-bokningar.
Ena agenten föreslog det, avboka GOT-CPH och sen lägga till en feeder istället. Lite orolig att man ska åka på ”nyboknings”-problemet men får bli det i nödfall.

Gjorde detta på en BKK-CPH-ARN bokning häromveckan (del av T&R). Behövde avboka CPH-ARN och vänta på att få det biljetterat (snabbkö, så inom 1 timme). Kunde sedan lägga till feeder.

Agenten kunde garantera att det inte fanns något "nyboknings"-problem, då den typen av biljetter inte ens syns när de söker via en befintlig bokning (om det är sant vet jag ej..).
Risken var väl att biljetterna jag ville ha skulle bli bokade, men valde att ta den risken.

Gick bra och betalade ändringsavgift för första avbokningen + feederavgift.

Tyvärr så är det SAS bonusbiljetter som jag enligt marknadsföringen ska kunna utnyttja och det går tyvärr inte.
Jag kan åka i princip närsomhelst och i vilken class som helst. Jag har nu lagt ner tid på att söka och prata med kundsupport, mer tid än vad hela resan tar. Eurobonus har ett kundlöfte att du ska kunna boka en bonusresa till "vart du vill i hela Världen" 2 för 1 , en gång per år men det går tyvärr inte.
Jag är ingen datanörd som vill lägga ner 50 timmar på att boka en utlovad bonusresa.

Eurobonus måste skärpa till sig och släppa MYCKET fler resor till populära destinationer.

Om nån kan boka en SAS bonusresa OSD till BKK , 2 för 1 , april ,maj 26 eller sept ,okt, nov, dec 26 så är unikt . Då är jag väldigt intresserad, hör av Er!

Jag kan åka i princip närsomhelst och i vilken class som helst.
Bra att du är flexibel. Då går det att hitta resor.
Eurobonus har ett kundlöfte att du ska kunna boka en bonusresa till "vart du vill i hela Världen" 2 för 1 , en gång per år men det går tyvärr inte.
Inte när du vill, på vilken flight du vill, i vilken klass du vill.
Jag är ingen datanörd som vill lägga ner 50 timmar på att boka en utlovad bonusresa.
Det behöver du inte om du är så flexibel som du angav ovan. Räcker med någon minut för att scrolla igenom Awardfares och därefter boka.
Om nån kan boka en SAS bonusresa OSD till BKK , 2 för 1 , april ,maj 26 eller sept ,okt, nov, dec 26 så är unikt . Då är jag väldigt intresserad, hör av Er!
Nu låter det som att du inte är så flexibel som det lät ovan längre? SAS flyger väl för övrigt inte ens till BKK i april/maj/sept (och knappt i oktober heller)?? Så då får du leta partnerresor istället.

Last edited:
Bra att du är flexibel. Då går det att hitta resor.

Inte när du vill, på vilken flight du vill, i vilken klass du vill.

Det behöver du inte om du är så flexibel som du angav ovan. Räcker med någon minut för att scrolla igenom Awardfares och därefter boka.

Nu låter det som att du inte är så flexibel som det lät ovan längre? SAS flyger väl för övrigt inte ens till BKK i april/maj/sept??
Kom med förslag om det finns så många , vi kan vara borta ca 1 månad.

Ifall det är just SAS som du vill ska flyga ner dig till Bangkok är det nog enbart nov & dec som är möjliga alternativ av de månader som du har angivit.

Toppen