Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Hej,

Ska åka Kastrup-Vietnam 7-14/3 och försöker hitta feeder från GBG. Det finns bonusresor på www.sas.se men de kan inte se dessa när jag ringer in. Någon som har erfarenhet om dessa kan bli synliga när det närmar sig eller ska jag lösa detta på annat sätt?

Hej,

Ska åka Kastrup-Vietnam 7-14/3 och försöker hitta feeder från GBG. Det finns bonusresor på www.sas.se men de kan inte se dessa när jag ringer in. Någon som har erfarenhet om dessa kan bli synliga när det närmar sig eller ska jag lösa detta på annat sätt?
Vet inte hur illa det tidigare varit, men känns som att det är en hel del restriktioner på feeders idag.
Jag kan inte lägga till feeders på min resa...men köpa separat går såklart fint.

Har försökt i 6mån att lägga till CPH-GOT på en ICN-CPH SAS-award men är helt tomt. Alla bonusflyg är låsta för endast nybokningar. Finns inte ett en enda SAS-award från CPH jag kan lägga till ex till ARN, OSL heller.

Har försökt i 6mån att lägga till CPH-GOT på en ICN-CPH SAS-award men är helt tomt. Alla bonusflyg är låsta för endast nybokningar. Finns inte ett en enda SAS-award från CPH jag kan lägga till ex till ARN, OSL heller.
Jag lyckades historisk lägga till en CPH-GOT ganska tätt inpå resan. Men håller med dig, mycket svår sträcka att hitta award :(

Lyfter frågan igen gällande feeder från ARN

Vilken hub är lättast att hitta platser till av AMS, CDG, LHR & CPH?
Min uppfattning är att CPH är klart lättast, därefter LHR följt av AMS och CDG. Lite smått irriterande när man har en bra resa bokad med inte får till ARN-AMS/CDG på samma biljett. Visst, man kan alltid ta sig dit på andra sätt men det är såklart en stor fördel att ha allt på samma biljett, inte minst tidsmässigt.

Ofta kan man ju dock lösa det med ett extra stopp tex ARN-AMS-CDG om man inte hittar direkt ARN-CDG.

Har en ren SAS awardbokning i premium eco, GOT-CPH-HND. Skulle dock vilja boka om flyget GOT-CPH till en tidigare avgång. Pratat med 2 agenter nu som endast ser ekonomiplatser och säger att det inte går nedgradera GOT-CPH till eco då det inte går att blanda klasser.

Så, stämmer det? Inte så mycket erfarenhet av rena SAS-bokningar.

Toppen