Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Det verkar som att det nu är tillåtet med stopovers på SAS awards. Jag vet inte om detta är något nytt eller om jag bara missat det totalt. Någon som har erfarenhet eller vet vilka begränsningar som gäller?

”Uppehåll som varar längre än 24 timmar är inte tillåtna, dock med undantag för på SAS-flygresor till/från Asien och Nordamerika (ett uppehåll utresan och hemresan).”

Det verkar som att det nu är tillåtet med stopovers på SAS awards. Jag vet inte om detta är något nytt eller om jag bara missat det totalt. Någon som har erfarenhet eller vet vilka begränsningar som gäller?

”Uppehåll som varar längre än 24 timmar är inte tillåtna, dock med undantag för på SAS-flygresor till/från Asien och Nordamerika (ett uppehåll utresan och hemresan).”
Nej, så där har det varit i många år. Dock är regeln så okänd att det är svårt att faktiskt få igenom en bokning eftersom det måste göras per telefon.

Eftersom det bara gäller rena SAS-award så är det i praktiken bara möjligt med stopover i CPH, ARN, och OSL.

Jag ringde in och la till feederflyg på en bokning. Typiskt nog har det dykit upp ett bättre flyg nu. Vad kostar det att ändra feederflyget? 750kr eller 150?

Har bokat en Skyteam-bonusresa från CPH för två personer (med 241) men min reskamrat utgår från ARN, någon som vet om det går att lägga till feeder för bara en av oss?

För går väl inte att dela upp bokningen i 2 (och sen lägga till feeders)?

Även om det inte går att lägga till feeder så borde det väl gå att checka in väskan från ARN om man köper en separat SAS-biljett ARN-CPH?

En fråga om skatter och avgifter. Bokade precis en resa till Togo i norra Afrika, open jaw med hemresa från Benin.

Rutten är arn-lhr-cdg-lfw//coo-cdg-cph-arn. Skatterna blev 3500 kr per person vilket låter högt? På utresan sover vi över i London? Är det likställt som att starta resan i London och därav så höga skatter?

Screenshot_20251222_171506_Drive.jpg

En fråga om skatter och avgifter. Bokade precis en resa till Togo i norra Afrika, open jaw med hemresa från Benin.

Rutten är arn-lhr-cdg-lfw//coo-cdg-cph-arn. Skatterna blev 3500 kr per person vilket låter högt? På utresan sover vi över i London? Är det likställt som att starta resan i London och därav så höga skatter?

Visa bifogad bild 170972
Ser rimligt ut. Du debiteras inte APD eller Frankrikes solidaritetsavgift vid transit under 24h, hade du startat på LHR eller CDG hade avgifterna varit betydligt högre.

• Love
Reactions: Gus
Ser rimligt ut. Du debiteras inte APD eller Frankrikes solidaritetsavgift vid transit under 24h, hade du startat på LHR eller CDG hade avgifterna varit betydligt högre.
Okej. Tack för svar :). Vad tycker du: Ska jag boka av resan och boka samma resa på nytt och spendera natten i Paris istället (strunta i London helt)? Tror du att avgifterna sjunker avsevärt då?

Men det hade varit kul att prova både sas business och air France Business inom Europa. :)

Toppen