Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Sitter och försöker hjälpa en kollega hitta något innan checken går ut :rolleyes:

Vad tror ni om routingen CDG-PVG-CGK-HND, känner mig själv lite tveksam eftersom Indonesien kostar ju 190k och Japan180k.

Samtidigt har ju man historiskt kunna flugit Europa - BKK - HND och Thailand ligger ju också i den dyrare zonen.

Sitter och försöker hjälpa en kollega hitta något innan checken går ut :rolleyes:

Vad tror ni om routingen CDG-PVG-CGK-HND, känner mig själv lite tveksam eftersom Indonesien kostar ju 190k och Japan180k.

Samtidigt har ju man historiskt kunna flugit Europa - BKK - HND och Thailand ligger ju också i den dyrare zonen.
Testa, men risk för att du får nej på den. Huruvida routing genom dyrare zon har tillåtits eller ej i praktiken har varierat fram och tillbaka, har dock inte testat själv under den senaste tiden.

Testa, men risk för att du får nej på den. Huruvida routing genom dyrare zon har tillåtits eller ej i praktiken har varierat fram och tillbaka, har dock inte testat själv under den senaste tiden.

Ja lite min känsla också men bad han ringa och testa.

Jag hade den här till Japan för något år sedan ARN-LHR-BKK-HND, men den känns ju mer rimlig än CDG-PVG-CGK-HND :cool:

Ja så klart - om man saknar några poäng för att få ihop sin resa så är det rimligt att köpa en skvätt för att slippa vänta en månad och riskera att resan är borta.

Men förstår inte riktigt logiken i att det är uteslutet att köpa för 20 öre om du sätter värdet till 25 öre. Resan du tog som exempel är väl bra på att illustrera detta - om du är villig att betala 15k för biljetten men inte har poängen tillgängliga varför inte betala 12k för poängen och köpa resan?
För att jag har mer poäng än vad som behövs för detta så nyttjar jag mina innestående poäng istället för att köpa ännu fler.

Hade jag stått på 0 poäng kanske jag tänkt annorlunda. Mitt mål är ju dock inte att gå break even, snarare "tjäna" 3-4 ggr värdet på en resa om möjligt.

Köpa 60k poäng för 12k sek om jag hade 0 poäng hade potentiellt kunnat vara bra om det nu inte var för att man redan hade poäng och om det behövs kan köpa nya till denna kostnad.

Ja lite min känsla också men bad han ringa och testa.

Jag hade den här till Japan för något år sedan ARN-LHR-BKK-HND, men den känns ju mer rimlig än CDG-PVG-CGK-HND :cool:
Skillnaden på
LHR-BKK-HND och
CDG-PVG-CGK-HND
är "brutal". Det är extrem skillnad i "närmaste väg".
Men med det sagt, can't blame a guy for asking. Värsta man kan få är ett nej.

Om du är beredd att betala 15000 kr för en businessbiljett t.o.r. så är väl poängen värda ca 12 öre styck, och FlyPremium i detta fall värt 7000 kr?
FlyPremium kommer "på köpet" och inget jag räknar på. Samma med amex vouchers som ramlar in.

Självklart kan man gräva djupare i detta och komma fram till andra siffror. Men då antal poäng inte är ett problem och båda dessa kort innehas av andra anledningar så blir deras perks "gratis".

Åter igen, det är min värdering och hur det är för mig. Andra får gärna räkna på 3/5/10 öre poängen om de vill, allt detta är subjektivt.

FlyPremium kommer "på köpet" och inget jag räknar på. Samma med amex vouchers som ramlar in.

Självklart kan man gräva djupare i detta och komma fram till andra siffror. Men då antal poäng inte är ett problem och båda dessa kort innehas av andra anledningar så blir deras perks "gratis".

Åter igen, det är min värdering och hur det är för mig. Andra får gärna räkna på 3/5/10 öre poängen om de vill, allt detta är subjektivt.
Tack för bra diskussioner. Inte tänkt så mkt just så mer anskaffningsvärdet..

Alltså jag hittade en ToR från Arlanda till Taipei, ekonomiklass. Jag använder Amex 241 voucher. För 2 personer blir det 180 000 EB poäng... Kan det verkligen stämma?

Förr åkte jag för 165 000 EB till Tokyo för 2 pers i BUSINESS CLASS...

Toppen