Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jag lyckades boka Business till Melbourne från Paris i augusti kommande år. Jag har kunnat välja säten på Air France flygningen via Air France app, men när jag försöker välja säten på Garuda Indonesia via deras app får jag följande felmeddelande. Någon som vet om det går att lösa på något sätt?

Attachments

• Screenshot_20251123_215352.jpg
    Screenshot_20251123_215352.jpg
    332,2 KB · Visningar: 69
  • Screenshot_20251123_215412.jpg
    Screenshot_20251123_215412.jpg
    478,3 KB · Visningar: 71
Jag lyckades boka Business till Melbourne från Paris i augusti kommande år. Jag har kunnat välja säten på Air France flygningen via Air France app, men när jag försöker välja säten på Garuda Indonesia via deras app får jag följande felmeddelande. Någon som vet om det går att lösa på något sätt?
Går att lösa via Garudas chat. Kolla bara upp vilka platser du vill ha i förväg.

Bif. ett par skärmdumpar ifrån SAS mobilapp. Kan någon förklara vad de markerade "P-talen" betyder?
Jag ställde frågan till Guldsupporten och det stämmer att det rör sig om en bugg, men jag blir inte helt klok på svaret...

"Den informationen vi har är att problemet håller på att åtgärdas, men vi har tyvärr ingen exakt tid på när. De uppgifter som visas på sidan är relaterade till kreditkorten som du har kopplat till EuroBonus och vad du kan använda dig av för att få rabatt på poängresor."

Frågar här istället då jag inte får något vettigt svar från SAS kundtjänst. Jag har en partner award T/R resa bokad, där jag eventuellt kommer boka av utresan och endast behålla hemresan, min fråga är då om jag fortfarande kan boka av hemresan (24h innan) och få poängen tillbaka? Tänker själv att det bör gå då det är en enkelresa som blir kvar om jag avbokar utresan?

Har problem med ombokning av en bonusresa - vill ta bort första benet på hemresan (BKK-CGK) och boka om sista benet på hemresan (AMS-ARN till AMS-BGO-ARN) pga orimlig lång mellanlandning för närvarande.

Jag kämpar med SAS kundtjänst som vanligt. Fick ”lägga in” nya flygen på biljetten i förra veckan så itinerariet hade både gamla och nya flygen (dvs två hemresor från AMS) - men den verkar inte ha biljetteras. Idag när jag ringde in, så sades det att det inte gick pga feeder i ekonomi på utresan (som inte ska ändras).

Det jag undrar är om någon som har fler datapunkter för hur man gör för att få prata med en kunnig agent?
1. Blir guld i nästa vecka - finns det en större chans att få prata med en kompetent agent då?
2. Har tidigare valt svenska som språk för att undvika engelskspråkiga agenter utan koll - men känns nu som om svensktalande har lika dålig koll. Men kanske värt att fortsätta välja svenska?
3. Finns det tidpunkter som är bättre att ringa? Ringde in en helg i våras - och då fick jag prata med en kompetent agent, men annars har det varit ett 20-tals samtal som gått till agenter med dålig koll (kanske bara var en slump)

En sak som är återkommande irriterande med poängresor är det ständiga ändradet av flygtider.

Vi bokade till en början:

Air France, 21:15 Paris - Singapore 16:30

3 h 15 min transfertid

Garuda Indonesia: 19:45 Singapore - Jakarta 20:40

5 h 15 min transfertid

Garuda Indonesia 01:55 Jakarta - Melbourne 11:15

Det tog mindre än 24 h till följande ändring:
Air France, 23:20 Paris - Singapore 18:30

1 h 15 min transfertid

Garuda Indonesia: 19:45 Singapore - Jakarta 20:40

5 h 15 min transfertid

Garuda Indonesia 01:55 Jakarta - Melbourne 11:15

Sammanfattningsvis
En tidigare bekväm anslutning i Singapore (med Loungebesök) har plötsligt blivit lite mer stressig. Dessutom verkar det fortfarande gå en Air France-maskin klockan 21:15, vilket väcker frågan varför ändringen överhuvudtaget görs.

Har hittat en flight via Awardfares som Flying Blue erbjuder. Kan jag boka flighten via sas supporten, eller kan jag endast boka flights som erbjuds genom Eurobonus?

Toppen