Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

jag bokade en open jaw via telefon för 2 dagar sedan och biljetterna är inte biljetterade än. Killen jag pratade med verkade kunnig och sa att de har en ny process där de inte drar om vouchern utan de kommer ringa mig? Jag bokade en annan open jaw för en månad sedan och då var det enligt gamla rutiner där de drog om poängen och vouchern. Är det någon som vet vad det är för förändring som skett? Ska jag avvakta några dagar eller är det dags att ringa?

SAS håller väl på att strypa ytterligare platser. :eek:
Något ytterligare? Egna flygen är det ju tunnare än vanligt, Virgin tycks inte komma tillbaka i samma utsträckning
(?) även om jag själv har dålig koll sedan tidigare. Skaffat Awardfares för första gången för att förhoppningsvis kunna bränna fyre vouchers och Virgin tycker jag förekommer högst sporadiskt. Öht är det konstiga/inga mönster med enstaka avgångar och i princip omöjligt att sy ihop en tur och retur. Detta till Afrika eller Karibien. Kan hända att jag är kass på att söka iof, om man nu kan bemästra det på något sätt i Awardfares.

Någon som vet om man kan boka eget säte för infant med SAS award, dvs. SAS flyg longhaul?

För på hemsidan faller barn under 2år automatiskt i knät.

Någon som vet om man kan boka eget säte för infant med SAS award, dvs. SAS flyg longhaul?

För på hemsidan faller barn under 2år automatiskt i knät.
Jag fick boka en vuxen till mitt spädbarn eftersom det inte gick att boka en barnbiljett och vår andra bokning var revenue. Men om du bokar allt samtidigt borde du kunna boka på en gång.

Blev lite strul vid check-in med eftersom vi hade kvar infant och sen en till biljett med samma namn men det löste sig. Är nog bäst att ringa sas så det blir rätt från början.

• Gilla
Reactions: Arv
Boka infant som barn (lägg på ett år eller så), sedan ringa och korrigera födelsedatum.
Är denna metod beprövad? Tänker så de inte stökar vid korrigeringstillfället att man behöver lämna ifrån sätet.

Har redan bokat resan sedan igår kväll (med infant i knät), som jag försökte få korrigerad. Ringde in till Guldsupporten - men det var till lite hjälp.

Är ju inte 24h avbokning längre heller annars hade jag avbokat och bokat om. Känns lagom kul att behöva betala 750kr *4 för en resa som har 300kr i skatter.

Har även skickat mail till Guldsupporten, får se om de kan hjälpa till på någon snygg vänster.

24h öppet köp gäller fortfarande för bonusresor.
Letat med ljus och lykta men lyckas inte hitta den skrivelsen någonstans. Skicka gärna länk om du råkar ha den framför dig.

Nu tog jag ändå smällen (om det skulle kosta 750*4) och bokade av och valde 2vuxna och 2barn. Läste på reddit att många hade lyckats "ändra tillbaka" till riktiga födelsedatumet senare genom att ringa kundtjänst bara. Håller tummarna.

Letat med ljus och lykta men lyckas inte hitta den skrivelsen någonstans. Skicka gärna länk om du råkar ha den framför dig.

Nu tog jag ändå smällen (om det skulle kosta 750*4) och bokade av och valde 2vuxna och 2barn. Läste på reddit att många hade lyckats "ändra tillbaka" till riktiga födelsedatumet senare genom att ringa kundtjänst bara. Håller tummarna.
Bland annat:

• Love
Reactions: Arv
Toppen