Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Bokade i LHR-CUN i C 31 Dec häromdagen och ringde in dagen efter och la till feeder LHR-ARN, fanns inget ARN-LHR. Fick veta att det skulle kosta 15€ per person och jag skulle få tillbaka ca 4000Sek i skatter. Kollar på bokningen efteråt och ser att bokningen i appen nu ligger som G istället för C. Ringer in idag och han bekräftar att det är fortfarande C men en stund senare dras det 2x750kr från mitt kort. Ringer in igen och frågar hur det kommer sig och får får veta att jag ska inte få tillbaka någon skatt utan att det är dyrare skatt i ARN och ska nu betala extra skatt 290kr/pers samt de ursprungliga 15€. Min uppfattning som även bekräftats av operatören igår så är skatterna dyrare LHR och borde ha gått ner inte upp…? Sen ska väl inte en kostnad på 750sek dras för ett tillägg av feeder utöver 15€?

Jag har en bokning från Oslo till New York med SAS.
Kan man lägga till en feeder online? Arlanda till Oslo.
Kan man byta flyget till Arlanda till New York direkt online utan att ringa in?

Bokade i LHR-CUN i C 31 Dec häromdagen och ringde in dagen efter och la till feeder LHR-ARN, fanns inget ARN-LHR. Fick veta att det skulle kosta 15€ per person och jag skulle få tillbaka ca 4000Sek i skatter. Kollar på bokningen efteråt och ser att bokningen i appen nu ligger som G istället för C. Ringer in idag och han bekräftar att det är fortfarande C men en stund senare dras det 2x750kr från mitt kort. Ringer in igen och frågar hur det kommer sig och får får veta att jag ska inte få tillbaka någon skatt utan att det är dyrare skatt i ARN och ska nu betala extra skatt 290kr/pers samt de ursprungliga 15€. Min uppfattning som även bekräftats av operatören igår så är skatterna dyrare LHR och borde ha gått ner inte upp…? Sen ska väl inte en kostnad på 750sek dras för ett tillägg av feeder utöver 15€?
G-klass är bokningsklassen för bonusresor i business på Virgin Atlantic. Ingen anledning att få panik över det. Bara SAS hemsida och app som inte mappar den som business.

Min uppfattning som även bekräftats av operatören igår så är skatterna dyrare LHR och borde ha gått ner inte upp…? Sen ska väl inte en kostnad på 750sek dras för ett tillägg av feeder utöver 15€?
Om du lade till feeder LHR-ARN på hemresan men ingen feeder ARN-LHR på utresan så är det korrekt med skatterna, du får betala extra skatter för segmentet LHR-ARN, samt ombokningsavgiften från SAS på 15 EUR motsvarande 165 SEK. Ingen kreditering på UKAPD då du fortfarande har en resa som börjar i London.

• Gilla
Reactions: Sal
Dyker Deltas stora släpp, som Ben skriver om, upp även på Eurobonus Partner Awards?

Ja. Såg bl.a. nedanstående angående Virgin:
...och har sett diverse transatlantisk Delta One (business) dyka upp hos Eurobonus, vilket verkligen inte tillhört vanligheterna. Nöp en ARN-JFK i juli trots att jag egentligen hade tänkt undvika att åka till just det landet på ett tag. ;)

Toppen