Kan man blanda klasserna med eco på feeder och långa benen i C?Har pusslat ihop en resa som jag efter mycket om och men lyckades boka för ett tag sen.
ARN-AMS-LHR-XXX
Feeder är i Eco och Långa benet i C.
Hemresa från annan avreseort med långa benet i C och korta benen i eco.
dvs YYY-LHR-AMS-ARN.
Nu har det dykt upp en hemresa i eco från XXX där jag hittar XXX-LHR-AMS-ARN direkt i eco hela vägen. Nu säger kundtjänst att dom måste plocka bort även den ursprungliga feedern på ditresan för att kunna ändra hemresan.
Stämmer det enligt eran erfarenhet? Måste dom bryta hela resan och bara behålla det ena långa benet för att kunna ändra hemresan också?
Jag trodde att dom inte behövde röra början på resan om man ska göra en ändring enligt ovan? Risken är ju att feeders till LHR ryker om man gör en sån ändring nu då :/
Ja.Kan man blanda klasserna med eco på feeder och långa benen i C?
Det har jag fått stop på innan?
Har pusslat ihop en resa som jag efter mycket om och men lyckades boka för ett tag sen.
ARN-AMS-LHR-XXX
Feeder är i Eco och Långa benet i C.
Hemresa från annan avreseort med långa benet i C och korta benen i eco.
dvs YYY-LHR-AMS-ARN.
Nu har det dykt upp en hemresa i eco från XXX där jag hittar XXX-LHR-AMS-ARN direkt i eco hela vägen. Nu säger kundtjänst att dom måste plocka bort även den ursprungliga feedern på ditresan för att kunna ändra hemresan.
Stämmer det enligt eran erfarenhet? Måste dom bryta hela resan och bara behålla det ena långa benet för att kunna ändra hemresan också?
Jag trodde att dom inte behövde röra början på resan om man ska göra en ändring enligt ovan? Risken är ju att feeders till LHR ryker om man gör en sån ändring nu då :/
Så då måste dom ta bort feeder flights, men behålla långa benet och sen lägga på det igen?Det er ikke mulig å gjøre endringer som medfører rekalkulering av poengpris på reiser med mixed class.
Eksakt, med mindre du samtidig klarer å oppgradere feed til business class.Så då måste dom ta bort feeder flights, men behålla långa benet och sen lägga på det igen?
Det förklarar varför jag inte kunde byta en feeder i C till en direkt i ECO för att slippa övernattning.Det er ikke mulig å gjøre endringer som medfører rekalkulering av poengpris på reiser med mixed class.
Jag har fått en tidtabellsändring på en ren SAS award bokning i höst BKK-ARN.
Som alternativa resvägar kunde jag, utöver nya SAS avgången, välja mellan AF och SQ.
Någon som har en tanke eller idé om vilken avgång jag ska välja? Tar tacksamt emot tips
- Jag har aldrig åkt business med AF
- Jag har åkt med SQ och gillade det
- SQ medför såklart 1 extra stop i SIN