Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Här behöver man skilja på bokningsklass och cabinklass. SAS släpper normalt platser i I-klass (business award) även på ARN-CPH vilket innebär att du kan boka en resa i genomgående business award (I-klass) sen eftersom det inte finns businesscabin (ännu) på ARN-CPH så kommer du få sitta i plus på den sträckan. Detta på ren SAS award. På skyteam bokning ska man kunna lägga till feeder men då som ombokning (separat regel).
Tack för upplysningen! :cool:

Har en bokning med KLM nästa år och har stött på lite problem med feeder. ARN - AMS - BKK dit gick bra, men hem, som är BKK - AMS - (ARN) där ARN ej går att lägga till även om det finns Award tickets med KLM på sas sida. Agenterna kan bara se att det går att boka med 18.55 flyget vilket ej går. Har säkert ringt 10 ggr och försökt men är verkligen totalstopp. Finns revenue biljett hem med SAS vid 20.55. Vågar man chansa då flyget från BKK anländer vid 19.10. Eller ska man ta en natt på hotell? Vill gärna inte boka om från och med imorgon då vouchern isåfall brinner inne..

Har en bokning med KLM nästa år och har stött på lite problem med feeder. ARN - AMS - BKK dit gick bra, men hem, som är BKK - AMS - (ARN) där ARN ej går att lägga till även om det finns Award tickets med KLM på sas sida. Agenterna kan bara se att det går att boka med 18.55 flyget vilket ej går. Har säkert ringt 10 ggr och försökt men är verkligen totalstopp. Finns revenue biljett hem med SAS vid 20.55. Vågar man chansa då flyget från BKK anländer vid 19.10. Eller ska man ta en natt på hotell? Vill gärna inte boka om från och med imorgon då vouchern isåfall brinner inne..
Separat biljett ska gå i teori och sannolikt även praktiken, men det är osäker om du får någon hjälp om du missar anslutningen. En nyckelfråga blir om check-in agenten i Bangkok vill checka bagaget över två biljetter, det går och de kan men bara på dagen vet du om dem vill. Jag skulle boka en avbokningsbar back-up dagen efter, det är troligen billigare än att lösa det i sista minut (mot kostnad av att låna ut pengar ganska länge).

Obs, missar du anslutningen gäller såklart ej EU261 eller liknande, du står själv för alla kostnader som mat hotell osv.

Funkar inte att lägga till AF/KLM som feeder om långa benet på det du har bokat är med AF/KLM. Vänta tills SAS släpper egna awards (såg att din voucher fryser inne, ja då är det revenue som gäller).

Tack för svaren! Jag får se om det blir värt att bränna en till voucher eller bara ta en natt i Amsterdam vilket inte är helt fel. Ökar chanserna att KLM lägger en på samma bokning om man köper biljetter hos dem eller är oavsett ett lotteri.

Fan en agent bokade om min resa(ändrade datum och returen från ett annat land. Jag kikade i SASappen och såg att den nya resan var inlagd(den gamla var kvar dock) och trodde det var lugnt. Men icke, bara ordinarie resan som syns nu. De flights jag i ville ha är borta och finns inget vettigt nu. Första gången detta hände mig och då har man ändå bokat om ett par ggr genom åren, men slarvigt av mig att inte hålla koll såklart. Mitt flyg går nu på tisdag istället.

Ingen poäng att ringa sas för en ev lösning eftersom jag inte hittar något tillgängligt att boka om till?

Last edited:
Vad är numret till kundtjänsten om man vill ändra en bokning gjord med voucher? Jag har prövat dessa nummer:
SAS customer service
+46770727727
+4687974000

Men jag får bara ett direktsvar, "Detta nummer är inte i bruk"

Toppen