Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Ang disskusionen avs. tillgänglighet och att behöva förlita sig på avgiftsbelagda 3:e parts verktyg...Ll 14:18 kom det ett mail från Awardfares om att Garuda hade släppt platser i business mellan CGK - DPS. Iom att jag ville boka om min befintliga min befintliga flight till en senare under dagen och det ända sedan AF släppet fär 2 veckor sedan bara varit 1 plats ledig i C mellan CKK- DPS. Jag sprang på sekunden upp tilld atorn, kollade för via awardfares en gång till och sedan via sa.se, bägge visade att platser fanns. Minuten efter ringde jag SAS och ombokningen var ett faktum.

Detta är den s.k. huggormsreflexen eller mao "blyga pojkar får inte kyssa vacka flickor". Så vet ni om att ni vill åka, bevaka och sedan om/när bevaknigen generarar ett mail, boka med blixtens hastighet... allat annat är dömt att misslyckats, nåja kanske styggt skrivet, men ni vet vad jag menar... ;-)

Ang disskusionen avs. tillgänglighet och att behöva förlita sig på avgiftsbelagda 3:e parts verktyg...Ll 14:18 kom det ett mail från Awardfares om att Garuda hade släppt platser i business mellan CGK - DPS. Iom att jag ville boka om min befintliga min befintliga flight till en senare under dagen och det ända sedan AF släppet fär 2 veckor sedan bara varit 1 plats ledig i C mellan CKK- DPS. Jag sprang på sekunden upp tilld atorn, kollade för via awardfares en gång till och sedan via sa.se, bägge visade att platser fanns. Minuten efter ringde jag SAS och ombokningen var ett faktum.

Detta är den s.k. huggormsreflexen eller mao "blyga pojkar får inte kyssa vacka flickor". Så vet ni om att ni vill åka, bevaka och sedan om/när bevaknigen generarar ett mail, boka med blixtens hastighet... allat annat är dömt att misslyckats, nåja kanske styggt skrivet, men ni vet vad jag menar... ;-)

Problemet är ju bara att dom senaste gångerna jag har ringt, varit telefonkö i flera timmar. Så det gäller att ha medvind så kundtjänst svarar.

Sist så bröts bara samtalet efter 1,5 h

Visst de kan SAS by phone vara sega allt som oftast..
Men tipset , boka alltid det som går på Internet först..

I mitt fall så är det Bali via Bangkok och Jakarta. Minuten efter AF/KL släppet bokade jag jag ARN-CDG-BKK-AMS-ARN via SAS.se, Amex 2-4-1 gick inte att tillämpa on-line vid bokningen. Men det vara att boka. Allt annat går alltid fixa, i mitt fall BKK-CGK-DPS och Amex vouchern. Tog iofs 3 HUACA och
1 vecka. Men de stora bitarna AF/KL var få redan biljetterad och ”säkrad”.

Utan 3:e parts tjänsterna så hade det varit i stort omöjligt att pricka in AF/KL

Dvs det kommer alltid släpp, de gäller bara att vara beredd…

• Gilla
Reactions: Gus

Har använt ditt citat ”hugg som en kobra” frenetiskt både till familjen som ett citat och praktiskt mot SAS kring att boka så fort det dykt upp.

Tack för all hjälp man har fått! Nu har jag bokat min första bonus resa med vouchern. Bokade med KLM och Virgin. Business åt ett håll och ekonomi hem.

Kan man välja sittplatser? Jag hittar det ingenstans. Det enda flyg jag kan välja sittplats flyget från LHR till ARN. Men det är ett SAS flyg. Jag verkar inte kunna välja på KLM eller Virgin flygen.

EDIT.

Kan man välja specialkost någonstans också? Sambon är vegetarian

Flygen går i december.

Last edited:
Kan man välja sittplatser? Jag hittar det ingenstans. Det enda flyg jag kan välja sittplats flyget från LHR till ARN. Men det är ett SAS flyg. Jag verkar inte kunna välja på KLM eller Virgin flygen.

EDIT.

Kan man välja specialkost någonstans också? Sambon är vegetarian

Flygen går i december.
Funkar kanske att välja sittplatser i resp bolags app. Eller har du redan testat det kanske?

Lite OT kanske men någon som vet om det går att se giltigheten på poängen man använde till en bokning? Jag funderar på att avboka en resa som är i september men skulle vilja veta när poängen isf kommer gå ut som jag får tillbaka (innan jag ev bokar av).

Oj, jag känner mig dum... Tack för svaret
Kul att du hittade en resa
På Tarom airlines kan man boka sittplatser gratis.
Däremot, det är lite märkligt för när min man - som har ett PNR nr och jag ett annat - så kan han välja samma plats som jag redan har valt OCH fått ”in” på min resa i SAS-appen. Så lite märkligt är det allt och frågan är om mina platser verkligen är reserverade… (och hans..)

Förr i tiden fick man ringa till Virgin och lägga till meal request men det var 2013-2014…. Borde finnas som tillval i någon app/hemsida om meal request, alt åtminstone stå på resp flygbolags hemsida. Det är en sådan vanlig request så borde finnas smidig lösning på det. Uppdatera gärna andra här när du kommit på en bra lösning

Toppen