Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Solomun

Medlem
Släpper SAS strikt endast två bonusbiljetter i Business, eller händer det att de släpper fler närmare inpå? Tänker om det är någon mening att hålla utkik på hemsidan.
 

palmen

Moderator
Släpper SAS strikt endast två bonusbiljetter i Business, eller händer det att de släpper fler närmare inpå? Tänker om det är någon mening att hålla utkik på hemsidan.
Strikt 2 vid initialt släpp. Sen kan teoretiskt hur många som helst släppas senare. Hänt att det varit 9+ någon enstaka gång men extremt ovanligt.
Oftast om det släpps mer är det 2-4 platser till, oftare 2 än fler.
 

SK989

Medlem
Släpper SAS strikt endast två bonusbiljetter i Business, eller händer det att de släpper fler närmare inpå? Tänker om det är någon mening att hålla utkik på hemsidan.
Som andra sagt varierar det. Jag har noterat att ibland släpps det oväntat många bonusbiljetter i business nära avgång. Dagens avgång Köpenhamn - Boston har fem lediga bonusbiljetter i business, samma flight på måndag nästa vecka åtta lediga bonusbiljetter i business. Nästa vecka finns flera avgångar från Shanghai till Köpenhamn med många bonusbiljetter i business, en har t.o.m. nio eller fler.
 

LPC123

Medlem
Vi bokade 5platser dagen innan till IAD i höstas, så det kan som sagt släppas många platser nära inpå avresedagen.
 

Maxxan

Medlem
Mitt flyg imorgon (flyg 1 av 8, med SAS till Paris) blev precis inställt och kundtjänst har stängt. Behöver jag vänta till kl 7 imorgon för att kontakta dem?

Flyger flyg 2 på fredag (EVA i business class) så vill gärna vara i Paris då.
 

Maxxan

Medlem
Är dessvärre inte EBG. Verkar vara helt slutsålt på flyg till Paris, finns endast med Air France. Skulle SAS erbjuda revenue-flyg för att täcka upp en inställd bonusresa?
 
Är dessvärre inte EBG. Verkar vara helt slutsålt på flyg till Paris, finns endast med Air France. Skulle SAS erbjuda revenue-flyg för att täcka upp en inställd bonusresa?
Yes, det ska dom göra (måste inte vara revenue dock, men ombokning). Jag hade hållt tummarna för att dom ombokar dig helt, om det behövs, kolla gärna VIE-TPE direkt med EVA, det är nya planen, CDG-TPE är fortfarande gamla som är mycket sämre (imo)
 
Toppen