Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Rickard_O

Medlem
Jag tycker västerländska maten på ANA var väldigt god, medans japanska var oätlig. EVA har god mat tycker jag, men deras dryckesutbud är smalare. Jag är kanske inte så kräsen helt enkelt ;)
Så kan det va, men tror nog mer att du har haft tur så fall, har inte hört någon nämna att maten ska vara god på EVA.
Det jag har blivit serverad tycker ingen är gott, möjligtvis att en hund slafsar i sig det med gott sinne!
Har för mig jag åt en friterad kyckling mellan Bangkok-Amsterdam förra året som va helt ok, men det va ingen rätt från menyn, men det säger sig själv, friterad mat som legat länge är inte gott. Smaken va okej dock!
 

Emil123

Medlem
Jag tycker västerländska maten på ANA var väldigt god, medans japanska var oätlig. EVA har god mat tycker jag, men deras dryckesutbud är smalare. Jag är kanske inte så kräsen helt enkelt ;)
De serverar ju dyrare både champagne och whiskey, är väl det man dricker? :) Nu vet vi ju inte route, men på Paris-NY har de ju samma champagne som LH F. Bredden på dryckesutbudet spelar ju mindre roll imo.
 

Tevyn

Medlem
De serverar ju dyrare både champagne och whiskey, är väl det man dricker? :) Nu vet vi ju inte route, men på Paris-NY har de ju samma champagne som LH F. Bredden på dryckesutbudet spelar ju mindre roll imo.
Måste vara en anna route, EVA TPE - VIE var betydligt mer basic utbud än LH F. EVA från London däremot minns jag hade bättre viner ex.

Så kan det va, men tror nog mer att du har haft tur så fall, har inte hört någon nämna att maten ska vara god på EVA.
Det jag har blivit serverad tycker ingen är gott, möjligtvis att en hund slafsar i sig det med gott sinne!
Har för mig jag åt en friterad kyckling mellan Bangkok-Amsterdam förra året som va helt ok, men det va ingen rätt från menyn, men det säger sig själv, friterad mat som legat länge är inte gott. Smaken va okej dock!
Nu har du hört om två som tyckte om maten både tur och retur! Förbokade ribs som var gott på ditvägen. På returen en ”amerikansk” köttbit som var bland det bästa jag ätit på 10 000 meter. Tips är att förboka maten, då finns det mycket fler alternativ!
 
Så kan det va, men tror nog mer att du har haft tur så fall, har inte hört någon nämna att maten ska vara god på EVA.
Det jag har blivit serverad tycker ingen är gott, möjligtvis att en hund slafsar i sig det med gott sinne!
Har för mig jag åt en friterad kyckling mellan Bangkok-Amsterdam förra året som va helt ok, men det va ingen rätt från menyn, men det säger sig själv, friterad mat som legat länge är inte gott. Smaken va okej dock!
Skulle nog säga att EVAs mat är lite av en "hit or miss". Tyckte deras köttbit, precis som @Tevyn sa var väldigt bra för att serveras uppe i luften, bättre än den Wagyu-steak jag fick på ANA.

Nästa gång så gå in på FT och kolla vad amerikanarna rekommenderar där. Jag tycker att EVAs fiskrätter alltid går bra, lammen också. resterande har gått upp o ner för mig.
Jag brukar tycka att asiatiska flygbolagen är dåliga på efterrätter så brukar alltid ta västerländskt där och brukar inte vara några problem.
 

mackan33

Medlem
Har du skrivit rätt nummer? Jag har 08 - 797 40 40 i min telefonbok till AMEX bokningar, förvisso tror jag att de har slagit ihop det numret med vanliga bokningen så prova att ring dit
Skrev fel i inlägget Kom i vilket fall fram för ett par minuter sedan så problemet verkar löst.
 
Toppen