Frågor om att boka Eurobonus award resa

Budgetresenär skrev:Var läser du "under 9h connection time"? Jag läserminst9 timmar för businessclassresenärer ochminst12 timmar för ekonomiklassresenärer på webbsidan jag nyss länkade till.Klicka för att utvidga...
*över. Tack för korrigering.

Budgetresenär skrev:Var läser du "under 9h connection time"? Jag läserminst9 timmar för businessclassresenärer ochminst12 timmar för ekonomiklassresenärer på webbsidan jag nyss länkade till.Klicka för att utvidga...
har också för mig det bara gällde om man tog "kortaste connection" men verkar ju inte så längre. Verkar inte ens stå något om turkish airlines längre...

Linmet skrev:har också för mig det bara gällde om man tog "kortaste connection" men verkar ju inte så längre. Verkar inte ens stå något om turkish airlines längre...Klicka för att utvidga...
??? Titeln på webbsidan är "Great accommodation with connecting Turkish Airlines flights" så det gäller nog bara Turkish Airlines. I första meningen står det: "...in case a transit flight with a shorter connection time is not provided for the related travel. (Note: For transit flights with a connection time shorter than the designated above, you will not be able to benefit from this service even if the transit flight with a shorter connection time is full.) For example, if passengers are provided with 2 different options for London - Dubai travel, as a flight with 6-hour connection time and a flight with 12-hour connection time, the passenger who has selected the flight with 12-hour connection time will not benefit from this service even if the 6-hour option is full."

Kikar lite på en resa i Nordamerika nästa år, men hittar i princip ingenting på Awardfares med United och väldigt lite med Air Canada, inte ens inrikes.

Minns att jag läst förut att det är nån bugg med United och att kundtjänst kan se en annan tillgänglighet. Finns det något annat sökverktyg för att kunna undersöka den tillgängligheten innan bokning?

Och är Air Canada bara snåla med stolar? Ser en rejäl tillgång i Aeroplan, men den går inte nödvändigtvis att boka med Eurobonus.

Budgetresenär skrev:??? Titeln på webbsidan är"Great accommodation with connecting Turkish Airlines flights"så det gäller nog bara Turkish Airlines. I första meningen står det: "...in case a transit flight with a shorter connection time is not provided for the related travel. (Note: For transit flights with a connection time shorter than the designated above, you will not be able to benefit from this service even if the transit flight with a shorter connection time is full.) For example, if passengers are provided with 2 different options for London - Dubai travel, as a flight with 6-hour connection time and a flight with 12-hour connection time, the passenger who has selected the flight with 12-hour connection time will not benefit from this service even if the 6-hour option is full."Klicka för att utvidga...
Du har helt rätt.

möjligen att det fungerar flyga in med annat bolag men ut med turkish.

Linmet skrev:Du har helt rätt.möjligen att det fungerar flyga in med annat bolag men ut med turkish.Klicka för att utvidga...

Tolkar nedan som nej (under antagadet att the "Company" är TK), vilket också känns rimligt.

"Hotel accommodation is available for passengers on international flights connecting through airports in Türkiye. “Codeshare” flights operated by the Company as the “Operating Carrier” are included within this scope."

Maxxan skrev:Kikar lite på en resa i Nordamerika nästa år, men hittar i princip ingenting på Awardfares med United och väldigt lite med Air Canada, inte ens inrikes.Minns att jag läst förut att det är nån bugg med United och att kundtjänst kan se en annan tillgänglighet. Finns det något annat sökverktyg för att kunna undersöka den tillgängligheten innan bokning?Och är Air Canada bara snåla med stolar? Ser en rejäl tillgång i Aeroplan, men den går inte nödvändigtvis att boka med Eurobonus.Klicka för att utvidga...
Nu är det inte ett direkt svar på din fråga, men nästa år kommer du inte kunna boka varken United eller Air Canada med Eurobonus. Då är det Delta som gäller.

mha321 skrev:Nu är det inte ett direkt svar på din fråga, men nästa år kommer du inte kunna boka varken United eller Air Canada med Eurobonus. Då är det Delta som gäller.Klicka för att utvidga...
Jag tänker att jag kan boka resor som vanligt fram till sista augusti oavsett när själva flyget avgår? Eller har vissa bolag tagit bort tillgängligheten för bonusresor efter sista augusti?

Maxxan skrev:Jag tänker att jag kan boka resor som vanligt fram till sista augusti oavsett när själva flyget avgår? Eller har vissa bolag tagit bort tillgängligheten för bonusresor efter sista augusti?Klicka för att utvidga...
Jo, det skall gå bra. Bokar du om (givetvis efter 31/8) blir det däremot Delta. Gällande platser är inte United direkt heller generösa vad jag har sett men har väl inte jättemycket erfarenhet. Inrikes business är bara att glömma och i övrigt dyker det väldigt sällan upp alternativ med United tycker jag. Har tex bokningar nu till Costa Rica och Dominikanska från Denver och när jag letade var det endast Copa samt Avianca som dök upp vad jag kommer ihåg.

Maxxan skrev:Jag tänker att jag kan boka resor som vanligt fram till sista augusti oavsett när själva flyget avgår? Eller har vissa bolag tagit bort tillgängligheten för bonusresor efter sista augusti?Klicka för att utvidga...
Eh jag tänkte helt fel. Du har rätt, det ska gå att boka principiellt. (fn vet vad som faktiskt händer om man för en ändring efter september, men får man inte det ska det vara lugnt. Även med det borde det vara safe men vi vet ju alla hur det kan vara där..)

Bevakar en kommande resa vie-zrh-xxx men där det inte finns platser på zrh-xxx. Ringde för att förbereda mig lite och ktj hävdade det var married segments och vie-benet inte går att plocka bort.

1. Är det något som brukar hindra att man lägger till benet got-fra-vie tex kvällen innan? (Så det blir got-fr-vie-zrh-xxx ? ). Blir inte mer än 24h från start på resan till sista benet lyfter från zrh.

2. Måste det alltid finnas tillgänglighet på zrh-xxx för att man senare skall kunna plocka bort ben? Vill ju helst slippa så många legs men svårt hitta platser i C då…

Ev. Andra tips/råd tas tacksamt emot!

Du kan lägga till segmentet GOT-VIE kvällen före - inga problem. Sedan är det inte alltid att det går att få till i business class av oklar anledning.

ELOS skrev:Du kan lägga till segmentet GOT-VIE kvällen före - inga problem. Sedan är det inte alltid att det går att få till i business class av oklar anledning.Klicka för att utvidga...
Ja precis, har gjort så på en resa om någon månad. Det behöver alltså inte vara mindre än 24h mellan start av resan till sista benet lyfter utan det får inte vara mer än 24h mellan två ben (dvs. från ankomst till avgång).

ELOS skrev:Du kan lägga till segmentet GOT-VIE kvällen före - inga problem. Sedan är det inte alltid att det går att få till i business class av oklar anledning.Klicka för att utvidga...

TP12 skrev:Ja precis, har gjort så på en resa om någon månad. Det behöver alltså inte vara mindre än 24h mellan start av resan till sista benet lyfter utan det får inte vara mer än 24h mellan två ben (dvs. från ankomst till avgång).Klicka för att utvidga...

Tack! Brukar det gå boka om VIE benet till en annan avgång? Tex byta den tidiga morgonflighten mot en flight kvällen innan? Dvs är det benet eller en specifik avgång som är ”married”?

Det går i allmänhet bra men married segments kan innehålla mera precisa begränsningar för att styra passagerarflödet som man önskar dvs undvika vissa ofta fullbelagda flighter - så det är trial and error

ELOS skrev:Det går i allmänhet bra men married segments kan innehålla mera precisa begränsningar för att styra passagerarflödet som man önskar dvs undvika vissa ofta fullbelagda flighter - så det är trial and errorKlicka för att utvidga...
Tack, bra veta när man ska försöka boka så man inte behöver göra 40 huaca i onödan.

En vän till mig försöker boka BKK-ARN i C med utresa 26/8 med TG960. Awardfares visar att tillgänglighet finns i form av två platser och SAS hemsida likaså.

När man dock kommer till betalningsläget stöter man på patrull i form av ett felmeddelande: ”Tyvärr, det här biljettpriset är inte tillgängligt längre.”

Samma felmeddelande dyker upp vid försök att boka BKK-FRA/OSL/CPH. SAS kundtjänst är inte mycket till hjälp mer än att prova intilliggande datum vilket är lönlöst då samma felmeddelande uppkommer. Har provat boka från appen och det är samma problem där.

Anton Clausén skrev:En vän till mig försöker boka BKK-ARN i C med utresa 26/8 med TG960. Awardfares visar att tillgänglighet finns i form av två platser och SAS hemsida likaså.När man dock kommer till betalningsläget stöter man på patrull i form av ett felmeddelande: ”Tyvärr, det här biljettpriset är inte tillgängligt längre.”Samma felmeddelande dyker upp vid försök att boka BKK-FRA/OSL/CPH. SAS kundtjänst är inte mycket till hjälp mer än att prova intilliggande datum vilket är lönlöst då samma felmeddelande uppkommer. Har provat boka från appen och det är samma problem där.Klicka för att utvidga...

När man läser om alla problem att boka TG bonusresor just nu så lutar det åt att jag inte rör mina befintliga bokningar med TG.

Back