Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Tamas

Medlem
Jag behöver boka 4 biljetter med Amex EuroBonus-voucher. Jag har 2 voucher men man kan bara boka 1 biljett åt gången på hemsidan. Min fråga är hur gör ni? Har ni några tips? Måste man ringa kundtjänst för att boka, och tillkommer det någon avgift då? Eftersom det inte går att boka via hemsidan.
du lär kunna boka 2 biljett åt gången med 1 voucher, men mycket sant kan du inte använda två voucher online. Ring isf.
 
Ska boka resa där bara utresan släpps först och hemresan släpps om cirka 2v. Vill använda 2 st 2-4-1.

För utresan hittar jag bara C på Vie-Fra-xxx.
För hemresan hittas även bara där (om den följer tidigare släppts resors mönster) genom xxx-Fra-vie.
Kommer behöva lägga till got som ben ist för vie (finns awardplatser).

I vilken ordning bör jag boka för att minimera ombokningsavgifter?

Kan jag tex boka vie-Fra-xxx när utresan släpps och sen ringa in när hemresan släpps och boka den samt applicera 2-4-1 och samtidigt byta ut vie-benet till got? Eller måste jag först boka utresa, sen hemresa (båda mot vie) och sen ringa in och byta ut vie mot got så det blir dubbla ombokningar?

Undrar alltså om det finns en ”självklar” ordning för en sån här bokning?
 

Piffsan

Medlem
Vi har applicerat Amex voucher i samband med utresan. Sedan betalat 150kr när vi lade till hemresan (plus nya skatter etc).
Tips är att se att agenten kan se VIE-Fra-xxx först och börja bygga resan därifrån.
 
Vi har applicerat Amex voucher i samband med utresan. Sedan betalat 150kr när vi lade till hemresan (plus nya skatter etc).
Tips är att se att agenten kan se VIE-Fra-xxx först och börja bygga resan därifrån.
Tack har du lyckats hitta agenter som kunnat det båda vägarna då så man inte behöver extra för det?
 
Det är 150kr per ändringstilfälle, inte per ändring av segment. Du kan alltså höra flera olika ändringar vid samma tillfälle.
Så det borde gå (med rätt agent att):
1. Ringa in berätta man vlll boka vie-fra-xxx och ersätta vie med got
2. Ringa in och boka xxx-fra-vie samt byta ut vie benet samt lägga på 2 vouchers och slå ihop bokningarna?

Det där borde fungera med 1 bokningsavgift totalt då? Sorry om jag var otydlig med frågeställningen.
 

palmen

Moderator
Så det borde gå (med rätt agent att):
1. Ringa in berätta man vlll boka vie-fra-xxx och ersätta vie med got
2. Ringa in och boka xxx-fra-vie samt byta ut vie benet samt lägga på 2 vouchers och slå ihop bokningarna?

Det där borde fungera med 1 bokningsavgift totalt då? Sorry om jag var otydlig med frågeställningen.
Du kan aldrig slå ihop 2 separata bokningar.

Det är inte alltid Wien flighten går att ta bort, oavsett agent. Ibland funkar det, ibland funkar det inte.
 

JET

Medlem
Ringde in idag och bokade om en befintlig bonusresa. Efter att biljetterna blivit klara såg jag att bokningsklass ändrats till Business Pro. Är det något nytt eller blir det påfyllning på poängkontot?
 
Toppen