Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

palmen

Moderator
Det har rapporterats på Facebook att folk kunnat boka Thai idag efter denna "nyhet" kom ut.

Vad kan man dra för slutsats om detta?
Bara för att någon får information från kundtjänst (chat i detta fall) så ska man absolut inte ta det som en absolut sanning. Folk i vissa Facebook grupper har inte kunskap om sånt här, och när "bloggar" hoppar på så har man skapat storm i ett vattenglas.

Det verkar som att det är Business as usual och att inget har ändrats.
 

Rob_flyer

Medlem
Frågan är väl främst on någon lyckats att boka businessbiljetter med Thai de senaste veckorna? Bokade igår en kortis med Lufthansa F både ut och hem till Washington.. Pratade samtidigt med agenten om tillgänglighet i höst till Japan via Bangkok och hon kunde boka biljetter i ekonomi men business visade waitlisred. Hon rekommenderade att jag skulle prova vid ett senare tillfälle
 

Tonton

Medlem
Frågan är väl främst on någon lyckats att boka businessbiljetter med Thai de senaste veckorna? Bokade igår en kortis med Lufthansa F både ut och hem till Washington.. Pratade samtidigt med agenten om tillgänglighet i höst till Japan via Bangkok och hon kunde boka biljetter i ekonomi men business visade waitlisred. Hon rekommenderade att jag skulle prova vid ett senare tillfälle

Jag bokade BKK-LHR igår, för avgång lördag.
 

palmen

Moderator
Frågan är väl främst on någon lyckats att boka businessbiljetter med Thai de senaste veckorna? Bokade igår en kortis med Lufthansa F både ut och hem till Washington.. Pratade samtidigt med agenten om tillgänglighet i höst till Japan via Bangkok och hon kunde boka biljetter i ekonomi men business visade waitlisred. Hon rekommenderade att jag skulle prova vid ett senare tillfälle
Det har rapporterats av flera att de kunnat boka Thai business under gårdagen så det ska inte vara några problem.
 

BjörnL

Medlem
Imorse ringde jag in och fick bokat om en blandad Star alliance / SAS awardresa till USA (Swiss ut och SAS hem) till även SAS på utresan. Jag inser att det ibland kan ta lite tid att få tillbaka mellanskillnaden på poängen, men jag kan se i poänglistan att det idag kommit tillbaka 65k poäng och sedan dragits 65k igen.

Bör jag då redan nu utgå från att det blivit fel och ringa in? Är det lönt att avvakta och se om det löser sig själv? Själva bokningen ser korrekt ändrad ut och serviceavgiften är reserverad.
 
Försöker få ihop en bokning och kan inte riktigt avvakta längre, visst kan man avboka en *A awardresa inom 24 timmar och få alla poäng och avgifter tillbaka? Avbokningsavgiften inträder först efter 24h?
 

eddo

Medlem
Försöker få ihop en bokning och kan inte riktigt avvakta längre, visst kan man avboka en *A awardresa inom 24 timmar och få alla poäng och avgifter tillbaka? Avbokningsavgiften inträder först efter 24h?
Stämmer. Jag har dock alltid behövt kontakta SAS för att begära återbetalning av bokningsavgiften då denna del inte återbetalats automatiskt. Har dock inte varit några problem att få tillbaka den när jag hört av mig.
 

bayindirb

Medlem
Jag behöver boka 4 biljetter med Amex EuroBonus-voucher. Jag har 2 voucher men man kan bara boka 1 biljett åt gången på hemsidan. Min fråga är hur gör ni? Har ni några tips? Måste man ringa kundtjänst för att boka, och tillkommer det någon avgift då? Eftersom det inte går att boka via hemsidan.
 

Mr Basic

Medlem
Jag behöver boka 4 biljetter med Amex EuroBonus-voucher. Jag har 2 voucher men man kan bara boka 1 biljett åt gången på hemsidan. Min fråga är hur gör ni? Har ni några tips? Måste man ringa kundtjänst för att boka, och tillkommer det någon avgift då? Eftersom det inte går att boka via hemsidan.
Ringa in som gäller och de brukar inte ta extra betalt om du är tydlig med att det inte går att använda fler än en voucher online.
 
Toppen