Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

GOTBound

Medlem
Har en boka resan med 2F1 för 2 personer.
Behöver nu avboka min biljett (men andra biljetten ska vara giltig).
Det är min voucher och mina poäng (allt fortsatt giltigt). Finns det någon risk att båda avbokas? Eller blir det bara att en av biljetterna avbokas och den andra biljetten är orörd?

Om du bokar av kommer båda biljetterna avbokad. Man kan inte boka av en och behålla en.

Varför inte då? Jag har då lyckats med det.
SAS skapar en ny bokning som de flyttar den biljetten som skall avbokas dit, och avbokar sedan denna bokningen.
Det enda som kan stöka till det är EuroBonus-saldot men det rättar till sig.

Inget kontroversiellt, standard practice.
 

Minibiff

Medlem
Okej, nu dök en annan fråga upp. Vi är som sagt ett ganska stort gäng som ska iväg på en resa och pga lite personliga saker behöver jag åka hem tidigare än övriga gänget.

Min nuvarande bokning:
2 personer: CPH - BKK 22 februari och BKK - CPH 8 mars i business

En annan väns bokning:
Enkelbiljett CPH-BKK 22 februari (samma flight) (han tänker köpa hembiljett för cash)

Jag behöver vara hemma senast 6:e nu och har lyckats hitta en biljett hem 5:e mars för mig. Därför är nuvarande tanke att min vän som jag tog med på min voucher helt enkelt får lösa egen hembiljett.

Men det är en i gänget som har en ditresa men ingen hemresa.
Finns det något sätt där vi kan göra en rockad så att min nuvarande bokning får mina vänners namn och jag tar min andra väns bokning?

Alt 2:
Jag vet att det. måste vara samma resa T/R när man använder voucher, men kan det vara annat namn på hemresan? (Gissar att det inte går)
Hoppas jag gör mig hyfsat förstådd haha
 

palmen

Moderator
Okej, nu dök en annan fråga upp. Vi är som sagt ett ganska stort gäng som ska iväg på en resa och pga lite personliga saker behöver jag åka hem tidigare än övriga gänget.

Min nuvarande bokning:
2 personer: CPH - BKK 22 februari och BKK - CPH 8 mars i business

En annan väns bokning:
Enkelbiljett CPH-BKK 22 februari (samma flight) (han tänker köpa hembiljett för cash)

Jag behöver vara hemma senast 6:e nu och har lyckats hitta en biljett hem 5:e mars för mig. Därför är nuvarande tanke att min vän som jag tog med på min voucher helt enkelt får lösa egen hembiljett.

Men det är en i gänget som har en ditresa men ingen hemresa.
Finns det något sätt där vi kan göra en rockad så att min nuvarande bokning får mina vänners namn och jag tar min andra väns bokning?

Alt 2:
Jag vet att det. måste vara samma resa T/R när man använder voucher, men kan det vara annat namn på hemresan? (Gissar att det inte går)
Hoppas jag gör mig hyfsat förstådd haha
Du kan inte namnändta en Star Alliance award för det första.
För det andra så kan du inte ha olika namn på utresa och hemresa.
 
Någon som har någon som helst insikt i hur många och hur nära inpå Thai släpper F från LHR? Åker om en månad så tänker det hade varit fantastiskt att kunna uppgradera ifall tillfället finns men inte det lättaste att kolla.
 
Ska försöka komma iväg på en resa i april för 5 pax och vill helst åka C båda vägar. Är helt hopplöst hitta någon rutt nu i C (till MIA), men har kikat ett tag och med kort varsel släpps det nästan alltid biljetter i C med 2-3 dagars framförhållning, då brukar också economy platser släppts för någon vecka framåt så man hade kunnat boka ditresa i C och hemresa i Economy, men hade förstås helst åkt C bägge vägar. Kommer ha cirka 800.000 poäng och 2 st 2-4-1 att använda. Dock går det ju ej (om jag läst rätt) att boka om hemresan till C om vi redan påbörjat utresan om allt läggs på samma bokning, stämmer det? (Verkar släppas gott om C med kortare varsel än 1 vecka som vi tänkte vara borta).
Finns det någon annan lösning än att behöva boka C dit som enkelresa och economy hem som en separat bokning för att sen ringa in och boka om hemresan om/när man hittar c? Vaskas ju en hel del poäng eftersom det blir 390.000 om man kan boka C direkt för 5 pax med 2 vouchers, men 624.000 om jag måste göra det som 2 bokningar?
Tänker jag fel eller någon som har en lösning för detta?
Stort tack på förhand!
 
Toppen