Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Skall prova med det nästa gång jag ringer in, dock så vore det trevligt ifall fru och dotter åker med samma plan som mig och sonen. Vi har fått direktflyg från Frankfurt till Göteborg

Dock skönt att bokat långa benet från Bangkok för 4 st i business.

Provade igen nu när långa benet är biljetterad, men nej, inga flyg med lufthansa gruppen finns tillgängliga den dagen, verken direkt, eller via omvägar, gäller både bussines och ekonomi.

Får prova igen på måndag.
 

nils1603

Medlem
Hello!

i want to book an SAS award ticket at the beginning of August from BOS or NYC back to Europe. I feel like SAS has completely blacked out the summer period with award tickets (from/to US). Is this correct? I have seen this in past years. When did some availability come back in the last years? I have read that tickets start coming back around 130-110 days prior to departure. Is this also true for the summer blackout? I know they might not come back, just looking for experiences from last year.

Also, unrelated to award tickets, but SAS removed most CPH-DUS flights in July/August. They recently announced that they will offer 5 flights a day. I am wondering when SAS is adjusting the schedule.
 
Last edited:
Provade igen nu när långa benet är biljetterad, men nej, inga flyg med lufthansa gruppen finns tillgängliga den dagen, verken direkt, eller via omvägar, gäller både bussines och ekonomi.

Får prova igen på måndag.

Kommer inte vidare.

Agenterna ser ingen tillgänglighet på mitt datum ifall dom tittar tillsammans med min bokningsreferens. Dagen efter ser dom tillgänglighet.

Tycker ändå är konstigt, min bokning gick det lägga till långa och korta benet på, men inte på min frus bokning.

Håller på och kolla på andra dagar nu, men det kan bli svårt att få till 4 business platser på samma flyg från Bangkok till Europa.
 

Arv

Medlem
Fråga för erfarna

Thai brukar ju oftast släppa 2 biz och 4 eco biljetter samtidigt. Har någon sett att Thai släpper på ytterligare eco biljetter så fort de första 4st har bokats?

Vet att Turkish oftast gör så även för biz.
 

Rickard_O

Medlem
Fråga för erfarna

Thai brukar ju oftast släppa 2 biz och 4 eco biljetter samtidigt. Har någon sett att Thai släpper på ytterligare eco biljetter så fort de första 4st har bokats?

Vet att Turkish oftast gör så även för biz.
Svarar inte exakt på frågan, men liknande.
Hittade 2 platser i business med Thai ARN-BKK, behövde egentligen 3 platser på 2 separata bokningar.
Så bad min kompis som va ensam på sin bokning att boka en stol så kunde jag och sambon ha kvar våran långa resa, men Thai släppte på 1 plats till efter att han hade bokat så blev 3 bonusplatser totalt i business på den flighten.
 

Arv

Medlem
Svarar inte exakt på frågan, men liknande.
Hittade 2 platser i business med Thai ARN-BKK, behövde egentligen 3 platser på 2 separata bokningar.
Så bad min kompis som va ensam på sin bokning att boka en stol så kunde jag och sambon ha kvar våran långa resa, men Thai släppte på 1 plats till efter att han hade bokat så blev 3 bonusplatser totalt i business på den flighten.
Ja, men lite svar på frågan blev det, tack! :)

Vi är 2 familjer 3 + 4 pers som gärna vill sitta på samma flyg ARN-DPS i sommar. Business är ju typ omöjligt, men tänkte att det kanske ändå kan gå i ekonomi.

Får helt enkelt ge det ett försök att boka upp en familj först. Går ju att avboka enkelt ifall det inte släpps på platser.
 

Rickard_O

Medlem
Ja, men lite svar på frågan blev det, tack! :)

Vi är 2 familjer 3 + 4 pers som gärna vill sitta på samma flyg ARN-DPS i sommar. Business är ju typ omöjligt, men tänkte att det kanske ändå kan gå i ekonomi.

Får helt enkelt ge det ett försök att boka upp en familj först. Går ju att avboka enkelt ifall det inte släpps på platser.
7st biljetter totalt låter ju ganska mycket dock, även om det är economy.

Det är ju surt att gå miste om 450:- x3 eller 4.
Ganska saftig avbokningsavgift för att bara se om det släpps upp platser.

Jag hade nog ställt in mig på separata flighter och om mirakel sker att det släpps upp 3 extra platser i economy bara tacka flyggudarna en extra gång och kanske offra den yngsta till gudarna och hoppas det går bra i framtiden också!
 

Ilmu90

Medlem
Hej!

Hur funkar det med Turkish airlines stopover? Finns det risk att man kan bli nekad ett hotellrum utifrån deras så kallade stopover opprotunity? Funderade på att sova över natten i Istanbul exempelvis och ta nästa flyg dagen efter.
 
Hej!

Hur funkar det med Turkish airlines stopover? Finns det risk att man kan bli nekad ett hotellrum utifrån deras så kallade stopover opprotunity? Funderade på att sova över natten i Istanbul exempelvis och ta nästa flyg dagen efter.
Uppfyller du kraven så lär du få ett rum. Räkna dock med att det tar 2-4 timmar (gå igenom passkontroll, stå i kö till registreringen, vänta på buss, åka buss in till centrala Istanbul bland trafik och stoppljus, vänta på att bli tilldelad ett rum tillsammans med resten av busslasten) tills du får rumsnyckeln. Sedan blir du hämtad 4-5 timmar innan avgång så räkna inte med så många timmars sömn.
 
Toppen