Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

backfire

Medlem
Jag bokade en awardresa i somras. Har nu fått detta mail från SAS

"
Dear traveler,
Important message from SAS concerning your reservation XXXXX.
The ticket has been issued. However, we cannot process the payment for the extra service you chose due to technical error. Please contact your nearest SAS Sales Office and our agents will assist you with the payment for the service."

På SAS hemsida ovanför min bokning har jag detta meddelande:

"Det verkar som att din bokning saknar giltiga dokument för dina tilläggstjänster. Kontakta SAS Customer Service för att få hjälp."

Enligt SAS kundtjänst beror det på att första benet är GOT-CPH med SAS och de nu tar betalt för sittplats.
Jag ordnade med sittplats i augusti när det var kostnadsfritt.

Enligt agenten så får jag ändå detta mail och meddelande, men att jag kan bortse från detta eftersom jag ordnade med sittplats innan de ny reglerna kom.

Någon mer som fått detta? Antar att allt är i sin ordning?
 

Maxxan

Medlem
Jag bokade en awardresa i somras. Har nu fått detta mail från SAS

"
Dear traveler,
Important message from SAS concerning your reservation XXXXX.
The ticket has been issued. However, we cannot process the payment for the extra service you chose due to technical error. Please contact your nearest SAS Sales Office and our agents will assist you with the payment for the service."

På SAS hemsida ovanför min bokning har jag detta meddelande:

"Det verkar som att din bokning saknar giltiga dokument för dina tilläggstjänster. Kontakta SAS Customer Service för att få hjälp."

Enligt SAS kundtjänst beror det på att första benet är GOT-CPH med SAS och de nu tar betalt för sittplats.
Jag ordnade med sittplats i augusti när det var kostnadsfritt.

Enligt agenten så får jag ändå detta mail och meddelande, men att jag kan bortse från detta eftersom jag ordnade med sittplats innan de ny reglerna kom.

Någon mer som fått detta? Antar att allt är i sin ordning?
En polare som fått liknande, med samma svar från kundtjänst. Resan har dock ej varit ännu så kan ej bekräfta om allt är i sin ordning, men det borde det vara iom biljetterna.

Vad gäller framöver, är det slut på sittplatsval vid bonusresor?
 
Toppen