Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Kris

Medlem
Tänkte dubbelkolla med expertisen... En SAS eurobonus-biljett (bästa pris) går väl att boka om hemresa (mot avgift) även om utresan är gjord, right? Har aldrig haft behovet innan. Medveten att det inte går med Star Alliance-biljetter.
 

MartinH

Medlem
Tänkte dubbelkolla med expertisen... En SAS eurobonus-biljett (bästa pris) går väl att boka om hemresa (mot avgift) även om utresan är gjord, right? Har aldrig haft behovet innan. Medveten att det inte går med Star Alliance-biljetter.
Nej. Boka som 2 enkelresor om behovet finns.
 

Kris

Medlem
Nej. Boka som 2 enkelresor om behovet finns.
Utresa är redan gjord... :confused:

Det är bara intressant att de uttrycker det såhär på hemsidan. Dvs explicit nämner det på star alliance men inte på sas-bonusresor.

Screenshot_20240113-233450.png
 

palmen

Moderator
Tänkte dubbelkolla med expertisen... En SAS eurobonus-biljett (bästa pris) går väl att boka om hemresa (mot avgift) även om utresan är gjord, right? Har aldrig haft behovet innan. Medveten att det inte går med Star Alliance-biljetter.
En SAS bonusresa ska gå att boka om efter utresan är gjord. Finns skrivelse om det på hemsidan. Det går dock inte med en Star Alliance bokning.
Screenshot_20240114_060223_Facebook.jpg
 
Last edited:

Kris

Medlem
En SAS bonusresa ska gå att boka om efter utresan är gjord. Finns skrivelse om det på hemsidan. Det går dock inte med en Star Alliance bokning.
Visa bifogad bild 149360
Perfekt, det var nämligen så jag oxå tolkade det. Ville vända det i forumet innan jag ringde in här på morgonen. Nu ombokad på tidigare flight från EWR isf JFK. Väntar på ny biljett (skulle hanteras manuellt), så hoppas inget smulas sönder på vägen...

Förhörde mig även om Diamond-förmånen att boka om till tidigare flight gratis. Ej applicerbart då det är två olika flygplatser. Nåväl, blir att pynta ombokningssvgiften. :)
 

lscorpio

Medlem
Letar efter resa Costa Rica, har vid sökning av separata segment i Awardfares och SAS hemsida hittat följande routing.
UT: ARN-FRA-MAD (LH C), MAD-BOG (AV C), BOG-SJO (AV Y)
HEM: SJO-BOG (AV Y), BOG-BCN (AV C), BCN-FRA-ARN (LH C)

När jag väl ringer SAS säger de att hela resan blir economy när de försöker lägger in Intraeuropa segmentet med MAD-BOG resan.
Finns det något alternativ till att boka två helt separata bonusresor?
 
Letar efter resa Costa Rica, har vid sökning av separata segment i Awardfares och SAS hemsida hittat följande routing.
UT: ARN-FRA-MAD (LH C), MAD-BOG (AV C), BOG-SJO (AV Y)
HEM: SJO-BOG (AV Y), BOG-BCN (AV C), BCN-FRA-ARN (LH C)

När jag väl ringer SAS säger de att hela resan blir economy när de försöker lägger in Intraeuropa segmentet med MAD-BOG resan.
Finns det något alternativ till att boka två helt separata bonusresor?
ring in igen, kan hända att en annan agent lyckas boka in, annars testa annan intraEU rutt till MAD via BRU eller LIS
 
Toppen