Det var både och jag menade. Det är ju till exempel inga problem att flyga hem från Singapore via Bangkok-Delhi-Frankfurt. Dock är ju de delsträckorna i en något rakare linje.USA och Afrika? Eller menar du någondera?
Tror det är helt uteslutet att flyga från Oceanien, via USA och sedan Sydafrika och Turkiet.
Redan idag går det frågor ifall man får resa till AUS/NZ ens via USA utan extra krumelurer.
Tror det kommer bli svårt för dig att övertyga en SAS agent om att godkänna denna typ av routing. Men man vet ju aldrig, kör du HUACA tillräckligt många gånger så kanske finns det någon som vill hjälpa till.Det var både och jag menade. Det är ju till exempel inga problem att flyga hem från Singapore via Bangkok-Delhi-Frankfurt. Dock är ju de delsträckorna i en något rakare linje.
En resa till AUS/NZ går lätt att boka via USA, har själv en bokning för senare i år: CPH-FRA-LAX-SYD i C.USA och Afrika? Eller menar du någondera?
Tror det är helt uteslutet att flyga från Oceanien, via USA och sedan Sydafrika och Turkiet.
Redan idag går det frågor ifall man får resa till AUS/NZ ens via USA utan extra krumelurer.
Så du vill alltså flyga typ SYD-LAX-CPT-IST-ARN? Att SAS skulle tillåta en resa som är 150% längre än närmsta vägen är uteslutet om inte något gör extrem fel på SAS utan att någon märker det.Funderar på en resa till Australien/Nya Zeeland nästa år. Skulle det vara möjligt att flyga hem via USA och Afrika (t.ex. United till Kapstaden och sen Turkish hem via Istanbul) eller blir det för många regioner?
Är ju knappast den rakaste vägen hem, men tänker att det kanske saknas stolar i C på de mer direkta alternativen och att det faktumet skulle kunna rättfärdiga omvägen.
Så här visualiserat blir det lite tydligare varför det inte skulle tillåtas. Men det är onekligen en vacker resplan!Så du vill alltså flyga typ SYD-LAX-CPT-IST-ARN? Att SAS skulle tillåta en resa som är 150% längre än närmsta vägen är uteslutet om inte något gör extrem fel på SAS utan att någon märker det.
Visa bifogad bild 149353
Din chans är kanske om Turkish börjar flyga till Perth och Sydney nästa år, då kanske det öppas upp nya awardplatser.Så här visualiserat blir det lite tydligare varför det inte skulle tillåtas. Men det är onekligen en vacker resplan!
Kör hårt! Meddela hur det går.Funderar på en resa till Australien/Nya Zeeland nästa år. Skulle det vara möjligt att flyga hem via USA och Afrika (t.ex. United till Kapstaden och sen Turkish hem via Istanbul) eller blir det för många regioner?
Är ju knappast den rakaste vägen hem, men tänker att det kanske saknas stolar i C på de mer direkta alternativen och att det faktumet skulle kunna rättfärdiga omvägen.
Jag har bokat följande rutt (som tyvärr fick avbokas), men jag hade biljetterna. Inget är omöjligt.Det var både och jag menade. Det är ju till exempel inga problem att flyga hem från Singapore via Bangkok-Delhi-Frankfurt. Dock är ju de delsträckorna i en något rakare linje.