Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

JPE

Medlem
Har 3 dagar äventyr för mig själv. SAS business har jag redan åkt, Polaris testar jag gärna.

Finns IAD-ORD samma dag och tidig flyg till LAX på morgonen. Anmars verkar finnas award via Kanada om jag kan få det till. Eller pröjsar jag revenue och njutar 1-2 nätter i DC. Ska se om det finns nån bra hockey :) ska fundera på saken, men tack för alla input!
Intra-USA är det inte omöjligt att hitta. Har letat själv EWR/IAD till MIA/FLL/PBI och där finns det en del businessplatser. Så omöjligt är det inte, men kanske svårare med coast to coast.
 

JPE

Medlem
Intra-USA är det inte omöjligt att hitta. Har letat själv EWR/IAD till MIA/FLL/PBI och där finns det en del businessplatser. Så omöjligt är det inte, men kanske svårare med coast to coast.
Vill bara förtydliga att jag med business menar domestic first. :)
 
Last edited:

Capa

Medlem
En fråga som säkert besvarats tidigare: Om jag ska boka en resa för två vuxna och två barn, kan jag boka en Star-Alliance resa med 2-4-1 via webben på sas.se till fullt poängpris för fyra personer (en djäkla massa poäng) och sedan ringa in imorgon och be kundtjänst att applicera två vouchers på bokningen? :)
 
Tittar på en bonusresa, men undrar ifall MCT blir ok i det här fallet.

LH:GOT-FRA framme 13:40

vidare med

TG:FRA-BKK avgång 14:45

det blir ca 65 min för byte.
Räcker den tiden till?
Blir jag ombokad ifall man missar planet till Bangkok?
 

JacobGBG

Medlem
Tittar på en bonusresa, men undrar ifall MCT blir ok i det här fallet.

LH:GOT-FRA framme 13:40

vidare med

TG:FRA-BKK avgång 14:45

det blir ca 65 min för byte.
Räcker den tiden till?
Blir jag ombokad ifall man missar planet till Bangkok?

1) 65 ska vara ok schengen --> International på FRA om inga förseningar sker. MCT är 60.

2) Om det är på samma biljett, ja.
 

aruba1

Medlem
Tittar på en bonusresa, men undrar ifall MCT blir ok i det här fallet.

LH:GOT-FRA framme 13:40

vidare med

TG:FRA-BKK avgång 14:45

det blir ca 65 min för byte.
Räcker den tiden till?
Blir jag ombokad ifall man missar planet till Bangkok?

Vad jag kan se är MCT i FRA 01:00 timme när du anländer med LH och ska vidare med TG. Du borde därmed klara transfern. Om din LH flight är sen blir du i så fall ombokad av Lufthansa Operations.
EDIT: tvåa på bollen. Precis som föregående inlägg gäller MCT när du har en genomgående biljett.
 
1) 65 ska vara ok schengen --> International på FRA om inga förseningar sker. MCT är 60.

2) Om det är på samma biljett, ja.

Vad jag kan se är MCT i FRA 01:00 timme när du anländer med LH och ska vidare med TG. Du borde därmed klara transfern. Om din LH flight är sen blir du i så fall ombokad av Lufthansa Operations.
EDIT: tvåa på bollen. Precis som föregående inlägg gäller MCT när du har en genomgående biljett.

Tack för svaren, då går jag vidare och försöker boka en bonus resa. Så får vi hoppas att allt flyter på med bytet i FRA.
 

Solomun

Medlem
På jakt efter två bonusbiljetter med SAS till Japan nu i sommar, men är helt tomt (inga släppta resor alla apr-dec). Hur stor tror ni chansen är att de släpps biljetter kortare inpå? Ni som åkt på bonus till Japan under sommaren med SAS, när bokade ni resan?

Funnits gott om tillgång till Japan i alla klasser 1-2 månader framåt sedan jag började hålla koll i höstas, och finns gott om biljetter nu i jan-mars ( vilket borde vara en mer populär tid att besöka Japan än på sommaren?).
 

palmen

Moderator
På jakt efter två bonusbiljetter med SAS till Japan nu i sommar, men är helt tomt (inga släppta resor alla apr-dec). Hur stor tror ni chansen är att de släpps biljetter kortare inpå? Ni som åkt på bonus till Japan under sommaren med SAS, när bokade ni resan?

Funnits gott om tillgång till Japan i alla klasser 1-2 månader framåt sedan jag började hålla koll i höstas, och finns gott om biljetter nu i jan-mars ( vilket borde vara en mer populär tid att besöka Japan än på sommaren?).
Det kommer högst troligt släpas mer, åtminstone för vintern 24/25 då december ännu inte är lsäppt för någon destination (mer än någon dag eventuellt).
SAS är lite oberäkneliga, helt plötsligt släpper de på flera månader på samma gång, då gäller det att hugga snabbt.
 
Toppen