Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Trafalgar

Medlem
Jag gjorde två separata ombokningar av en EB-resa igår morse. De sa då att jag ”stod i kö” för att ombokningarna skulle godkännas av back-Office.
Är det någon som vet hur lång tid detta brukar ta? Resan börjar nämligen närma sig med första flighten om 1,5 dygn.
 

palmen

Moderator
Jag gjorde två separata ombokningar av en EB-resa igår morse. De sa då att jag ”stod i kö” för att ombokningarna skulle godkännas av back-Office.
Är det någon som vet hur lång tid detta brukar ta? Resan börjar nämligen närma sig med första flighten om 1,5 dygn.
En vanlig vardag görs det oftast inom någon timme. När det görs på helgen är det inte helt ovanligt att det blir först på måndagen.
 

palmen

Moderator
Lurad är kanske ett starkt (och fel) ord, och nej ingen lovade det som en garanti det förstår jag. Jag levde väl under föreställningen att det skulle finnas extremt få platser, inte obefintliga. Vi är tyvärr helt låsta med våra semesterdagar till juni/juli, förstår att det inte gör det lättare.
Om SAS flyger nästa sommar så kommer det högst troligt förr eller senare släppsa biljetter som awards. Dock brukar SAS ha blackout datum under sommaren och inte släppa några awards alls initialt, även om det kan släppa senare.
 

quoku

Medlem
*A bonusresa nästa år ARN-FRA-EWR –– BOS-FRA-ARN. Fick en minimal tidtabellsändring på hemresan. Vill omboka hemresan till JFK-GVA-ARN istället. Läst på forumet att andra kunnat omboka *A bonusresa utan ombokningsavgift vid tidtabellsändringar (detta framgår också i mejlet om ändringen). Kundtjänsttombola hävdade pga minimal tidtabellsändring så får orterna inte ändras, i så fall utgår ombokningsavgift. Stämmer detta, eller fortsätta HUACA?
 

palmen

Moderator
*A bonusresa nästa år ARN-FRA-EWR –– BOS-FRA-ARN. Fick en minimal tidtabellsändring på hemresan. Vill omboka hemresan till JFK-GVA-ARN istället. Läst på forumet att andra kunnat omboka *A bonusresa utan ombokningsavgift vid tidtabellsändringar (detta framgår också i mejlet om ändringen). Kundtjänsttombola hävdade pga minimal tidtabellsändring så får orterna inte ändras, i så fall utgår ombokningsavgift. Stämmer detta, eller fortsätta HUACA?
De har nog rätt i detta, du har ingen rätt att helt ändra din bokning till andra flygplatser. Däremot kan du i teorin boka om till något annat BOS-ARN om du vill.
 

LPC123

Medlem
Jag hade samma situation 15 min ändrad hemresa och bytte hemresan till JFK istället för IAD så fortsätt huaca. Säkert så att du inte har rätt till det men ibland slinker det igenom ändå.
 

Cartman

Medlem
Är det någon i den här outtömliga kunskapskanalen som vet/har erfarenhet av att Ethiopian släpper fler än 2st award biljetter på en avgång?

Jag har i nuläget en t.o.r för 2 i biz plus en economy på separat bokning som jag såklart gärna justerar. Utresan är mindre än 2 månader bort och kabinen är ungefär 30% uppbokad i expertflyer. Jag har sett award inventory som "kommer och går" på SAS hemsida men som jag inte kan fullfölja en bokning på, så jag ringde SAS och en medarbetare med koll kunde inte hjälpa mig. Hon hade ingen information om möjligheterna att ytterligare tillgänglighet kan dyka upp och gissade att det jag såg var spöktillgänglighet.
 

Mikeswede

Medlem
Hej, har en bonusresa GOT-Mun-BKK// BKK-Vie-GOT. Star alliance award. Vi önskar nu starta hemresan från phuket (HKT), så hemresan blir HKT-BKK-Vie-GOT. Biljetter finns enligt kundtjänst men skatter/avgifter blir extra 1300 kr/person. Tycker detta låter mycket för bara tillägg av HKT. Är det någon annan som lagt på benet HKT-BKK (med Thai) nu efter att det är tillåtet igen. Vad blev extra kostnaden för er ?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Davvelavve

Medlem
Hej, har en bonusresa GOT-Mun-BKK// BKK-Vie-GOT. Star alliance award. Vi önskar nu starta hemresan från phuket (HKT), så hemresan blir HKT-BKK-Vie-GOT. Biljetter finns enligt kundtjänst men skatter/avgifter blir extra 1300 kr/person. Tycker detta låter mycket för bara tillägg av HKT. Är det någon annan som lagt på benet HKT-BKK (med Thai) nu efter att det är tillåtet igen. Vad blev extra kostnaden för er ?
La på BKK-SGN på en bokning och skatterna blev typ 37kr dyrare. 1300 låter lite väl mycket tycker jag.
 
Toppen