Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Tack för snabbt svar. En följdfråga, hur gör jag följande bäst: 2 vuxna, 1 fyraåring, en infant. Arn-Tokyo. 100.000 eurobonuspoäng. 1 st 2-4-1. Fly Premium Plus Världen. Samt en slant för revenuebiljett.

Givet att jag hittar reward, att det blir två bokningar (reward+rev) kan sätta mig i en riktigt trång sits vid problem? Väl vid bokning kommer jag antagligen ha 140.000 EB.

Biz vore önskvärt men kan överleva plus om riskerna blir för många.

Hi, how does it work if you want to book an award return trip (*A) but outbound is First and inbound is Business? How the points are calculated? for example, MUC-BOS.

De kanske inte är släppta ännu men ha inga höga förhoppningar för skulle tro att SAS inte släpper några biljetter då.
Okej, jag tycker att det verkar märkligt. Jag läste att de släpper biljetterna från och med 330 dagar innan avfärd, men satt uppe vid midnatt i somras och ingenting släpptes, ingen biljett i någon kategori mellan ARN/CPH-HND. Kollade flera kvällar i rad och satte även upp några datum på bevakning men med samma resultat; ingenting.

De kanske släpper biljetter närmre inpå, annars känner jag mig något lurad. Skaffade Amex med SAS specifikt för en Asien-resa nästa sommar, och medan jag förstår att det inte skulle vara lika lätt som att hitta en vanlig resa förväntade jag mig kanske att det skulle finnas åtminstone en teoretisk möjlighet. Nu känns det lite uppgivet.

Okej, jag tycker att det verkar märkligt. Jag läste att de släpper biljetterna från och med 330 dagar innan avfärd, men satt uppe vid midnatt i somras och ingenting släpptes, ingen biljett i någon kategori mellan ARN/CPH-HND. Kollade flera kvällar i rad och satte även upp några datum på bevakning men med samma resultat; ingenting.

De kanske släpper biljetter närmre inpå, annars känner jag mig något lurad. Skaffade Amex med SAS specifikt för en Asien-resa nästa sommar, och medan jag förstår att det inte skulle vara lika lätt som att hitta en vanlig resa förväntade jag mig kanske att det skulle finnas åtminstone en teoretisk möjlighet. Nu känns det lite uppgivet.
Allt till Asien är lite osäkert med tanke på att det ligger ett krig mitt emellan sedan 1,5 år tillbaka.

Innan SAS vet hur/när de kommer flyga lär de inte släpps något då det kommer med en kostnad om det måste ställas in.

Vet inte varför du känner dig lurad. SAS lovar mig veterligen inte att de ska släppa ett vist antal biljetter på alla flighter. De släpper ju dock awards så det går att boka, men knte alltid man kan boka exakt det som ligger högst upp på sin egen önskelista. Japan är dessutom erkänt svårt att boka då alla vill dit och SAS nu har väldigt få flighter.

Lurad är kanske ett starkt (och fel) ord, och nej ingen lovade det som en garanti det förstår jag. Jag levde väl under föreställningen att det skulle finnas extremt få platser, inte obefintliga. Vi är tyvärr helt låsta med våra semesterdagar till juni/juli, förstår att det inte gör det lättare.

Lurad är kanske ett starkt (och fel) ord, och nej ingen lovade det som en garanti det förstår jag. Jag levde väl under föreställningen att det skulle finnas extremt få platser, inte obefintliga. Vi är tyvärr helt låsta med våra semesterdagar till juni/juli, förstår att det inte gör det lättare.
Brukar finnas större möjligheter med star alliance för 65000 poäng mer.

Sök på Star A biljetter mellan VIE och TYO så hittar du ekonomibiljetter med LH på deras A350. Sen ringer du SAS Amex numret så kan de sy ihop hela resan men glöm inte att säga att du inte kunde boka online så sparar du några hundralappar.

Det viktigaste dock är dock att du skriver en reseberättelse efteråt här på forumet

Toppen