Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

palmen

Moderator
Vad jag vet så ska det alltid biljetteras direkt om det är rätt gjort.

"Eurobonusavdelningen" jobbar inte på helger men det finns god chans att ändå komma till en person på en helg som annars jobbar där på vardagar.

För att applicera 2-4-1 voucher behövs en speciell behörighet och när man ringer numret man får på vouchern så ska man alltid komma till en person, på vardagar, som har den behörigheten. Som sagt finns det dock de med behörigheten som jobbar på helg också men inte på den avdelningen då.

Antar att alla på Eurobonusavdelningen har behörighet att applicera 2-4-1 voucher.

HUACA tills man får tag på någon från EB/med 2-4-1 behörighet om man stöter på problem :)
Det är så det ska fungera igen en perfekt värld, men tyvärr är inte världen perfekt. Saker kan ju ha ändrats till det bättre senaste månaderna, men när jag bokade i juli så inträffade inget av det du nämner ovan på flera samtal (förutom sista samtalet när jag hamnade hos en som löste allt).
 
Fick ett mail i måndags em med ”resplanen” men inte biljetter. Ringde idag, men personen som svarade menade på att eftersom det gällde 241bokning så var det ett annat nummer jag skulle ringa…. Det svenska numret visade sig gå till engelsktalande personal… Nåväl, förklarade situationen och att jag saknade biljetter. Fick svaret att allt såg OK ut men att det inte var biljetterat och att jag var tvungen att godkänna ombokningskostnaden. Den godkände jag ju i söndags när jag gav ut mina kreditokortsuppgifter… Fick efter någon timme så äntligen mail med biljetterna!
Cliffhanger: Nu ser jag att det varit stor aktivitet på mitt poängkonto med många flyttar fram och tillbaka, ställningen just nu är att jag har fler poäng än i söndags men färre än innan orginalbokningen.
 

Gizmo79

Medlem
Är i samma sits, gjorde en ändring igår eftermiddag. Fick för övrigt prata med en duktig agent som lyckades optimera den rutt som jag tänkt när jag ringde. Hon trodde att dom skulle hinna biljetterna igår vilket dom inte gjorde. Kan man sitta lugnt i båten och räkna med att det löser sig på måndag eller finns risken att bokningen försvinner under helgen?
 

palmen

Moderator
Är i samma sits, gjorde en ändring igår eftermiddag. Fick för övrigt prata med en duktig agent som lyckades optimera den rutt som jag tänkt när jag ringde. Hon trodde att dom skulle hinna biljetterna igår vilket dom inte gjorde. Kan man sitta lugnt i båten och räkna med att det löser sig på måndag eller finns risken att bokningen försvinner under helgen?
Jag hade definitivt ringt in idag och försökt få de biljetterna. Finns ingen garanti att bokningen är kvar på måndag
 

Gizmo79

Medlem
Jag hade definitivt ringt in idag och försökt få de biljetterna. Finns ingen garanti att bokningen är kvar på måndag

Har pratat med två olika nu idag och bägge säger att dom ligger i kö för biljettering och att jag inte har nått att vara orolig för…..känner mig dock inte lugn för det
 

palmen

Moderator
Har pratat med två olika nu idag och bägge säger att dom ligger i kö för biljettering och att jag inte har nått att vara orolig för…..känner mig dock inte lugn för det
Hade inte heller känt mig lugn, händer ju att biljetter avbokas som de inte biljetteras inom 48h.
 
Toppen