Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jag kan ju inte garantera något men det har fungerat för mig alla gånger jag försökt.
Strular med en sån bokning nu.. Vie-fra-iad, ersätta vie-fra med arn-fra och det verkar funka sådär.. typ en viss flight hittar de (ex 0620 från ARN) men inte 0710 flighten..

Dessutom ville tidigare få till arn-vie o lägga på vie-fra-iad, det finns det platser arn-vie men när agenten försöker lägga till dessa till vie-fra-iad finns det plötsligt bara 1 plats ledig.
Testat flera ggr med olika agenten, ingen framgång.

Strular med en sån bokning nu.. Vie-fra-iad, ersätta vie-fra med arn-fra och det verkar funka sådär.. typ en viss flight hittar de (ex 0620 från ARN) men inte 0710 flighten..

Dessutom ville tidigare få till arn-vie o lägga på vie-fra-iad, det finns det platser arn-vie men när agenten försöker lägga till dessa till vie-fra-iad finns det plötsligt bara 1 plats ledig.
Testat flera ggr med olika agenten, ingen framgång.
Det jag menade med att det har fungerat var att det aldrig har försvunnit andra ben i bokningen när jag gjort detta. Har också upplevt att de inte har hittat alla flighter som man ser utanför bokningen. De flesta gånger har jag velat åka ARN-FRA kvällen innan med övernattning och det har de alltid hittat.

Last edited:
En anna fråga som jag inte hittar svar på.
Räknas en avbokning av en person som ändring och att voucher ryker? Är det då bättre att göra en No show vid incheckningen?
Vi är 6st som ska resa men en av oss kommer inte kunna följa med oss. Vi har använt 3st vouchers men tar smällen på skatter etc om det skulle vara så om vi bör göra en No Show.
Ingen som kan detta?
Vill ju inte ringa in och fråga kundtjänst för då kan ju svaret bli vad som helst

Ingen som kan detta?
Vill ju inte ringa in och fråga kundtjänst för då kan ju svaret bli vad som helst
Har inte kunskap om själva frågan.
Däremot om det är så att dottern med nya kapet ska boka sig på samma flighter så finns det risk för strul om samma person har två bokningar.

Det jag menade med att det har fungerat var att det aldrig har försvunnit andra ben i bokningen när jag gjort detta. Har också upplevt att de inte har hittat alla flighter som man ser utanför bokningen. De flesta gånger har jag velat åka ARN-FRA kvällen innan med övernattning och det har de alltid hittat.
Nu blev det fakiren ner till FRA.. Det får vi överleva.

• Gilla
Reactions: JPE
Ja jag tror det är bättre att köra en no show istället? Ingen annan som har koll på detta?
Om poängen fortfarande är giltiga är väl det värsta som kan hända att du får tillbaka poängen du betalat för två pers med en 2-4-1 och sen får betala fullt poängpris för den som fortfarande ska resa. Blir väl ett nollsummespel poängmässigt? Men du får då iaf lite skatter tillbaka.

Det här borde jag redan veta, men hur fungerar det med Star Alliance-bokningar där man bokar ToR och ena benet är Business och andra Economy? Dras det poäng för Business hela vägen eller får man tillgodoräkna sig Economy för halva resan? Samma sak med First, belastar det båda riktningarna eller endast den halvan där man flyger First?

Toppen