Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jag försöker boka LHR-GOT, på SAS.se finns inga award platser tillgängliga vid en sökning på mitt datum, men delar jag upp min sökning ben för ben så finns platser tillgängliga. Efter ett antal HUACA med kundtjänsten, som svarar fördömligt snabbt idag, säger de att de inte kan se sista benet i sina system då det är en fördröjning mellan vad de och vad jag kan se, jag uppmanades att ringa in när benet fanns tillgängligt på hemsidan igen.. vilket det gör och hela tiden och har varit synligt senaste dagarna... några tipps ur spelkboken för att lös detta?

SK804 OSL-LHR
SK267 OSL-BGO
WF346 BGO-GOT
lhr_bgo.JPG

bgo_got.JPG

Jag försöker boka LHR-GOT, på SAS.se finns inga award platser tillgängliga vid en sökning på mitt datum, men delar jag upp min sökning ben för ben så finns platser tillgängliga. Efter ett antal HUACA med kundtjänsten, som svarar fördömligt snabbt idag, säger de att de inte kan se sista benet i sina system då det är en fördröjning mellan vad de och vad jag kan se, jag uppmanades att ringa in när benet fanns tillgängligt på hemsidan igen.. vilket det gör och hela tiden och har varit synligt senaste dagarna... några tipps ur spelkboken för att lös detta?

SK804 OSL-LHR
SK267 OSL-BGO
WF346 BGO-GOT
Visa bifogad bild 143677

Visa bifogad bild 143678
Haft liknande problem men för en *A-bokning där de ej tillåter vissa Interkontinentala flyg med intra-europa-flyg (Ska hem från Asien, men finns inga flyg från MUC-ARN, vare sig direkt/mellanlandningar). Dock verkar vissa i kundtjänst nämnt att deras system strulat lite idag och igår

SK804 OSL-LHR
SK267 OSL-BGO
WF346 BGO-GOT
Visa bifogad bild 143677

Visa bifogad bild 143678
Vad händer om du bara frågar om de kan boka BGO-GOT? Hittar de den då?

Om ja, då borde de kanske kunna bygga på resan baklänges.

Vad händer om du bara frågar om de kan boka BGO-GOT? Hittar de den då?

Om ja, då borde de kanske kunna bygga på resan baklänges.
got_lhr.png

@palmen jag är skyldig dig en öl, åtgärdar detta på Beavertown Corner Pin lite senare i höst...

Lika kort svarstid som tidigare idag, en mycket kompentent operatör som förstod vad jag ville göra och med klinisk precision löste detta snabbt åt mig.

Någon som lyckats kolla eller boka award-resor idag? Ville undersöka poängresa till Indianapolis, men fick upp att det är en destination som inte är tillgänglig. Testade då New York istället, men inget dök upp. När jag googlar "boka star alliance award" dyker denna upp som andra träff: https://www.sas.se/eurobonus/star-alliance-award-trips/closed/ ("Bokning av bonusresor med Star Alliance är tillfälligt otillgänglig.")

Någon som lyckats kolla eller boka award-resor idag? Ville undersöka poängresa till Indianapolis, men fick upp att det är en destination som inte är tillgänglig. Testade då New York istället, men inget dök upp. När jag googlar "boka star alliance award" dyker denna upp som andra träff: https://www.sas.se/eurobonus/star-alliance-award-trips/closed/ ("Bokning av bonusresor med Star Alliance är tillfälligt otillgänglig
Har du loggat in på ditt konto?

Toppen