Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Då gäller alltså inte extended opening hours som visas på hemsidan.
Nej, tyvärr är det så sedan SAS gjorde om sin webbsida. Flera saker som står på webben har senaste tiden visat sig vara helt felaktiga, tex att man kan tjäna poäng och boka awards med Ethiad överallt och fel info om poängintjäning i SAS Go Bio
 

filip23

Medlem
Bokade en Award mellan CPH-ARN. Märker att jag skulle behöva ytterligare en dag i vår fina huvudstad, är det 750 kr för att boka om då?
 

aikputte

Medlem
Har SAS ändrat sina villkor på t.ex. SAS Plus Bonus inrikes?

Förut kostade det väl inget att omboka eller avboka men numera kostar det 250kr?
 

Rickard_O

Medlem
Har SAS ändrat sina villkor på t.ex. SAS Plus Bonus inrikes?

Förut kostade det väl inget att omboka eller avboka men numera kostar det 250kr?
 
Tillåts det att uppgradera kabinklass på en hemresa efter att utresan redan är genomförd (t/r)? Alltså uppgradering som en ändring av bokningen och inte genom Plusgrade.
Två olika personer på kundtjänst (Sverige och Cypern) som har sagt detta spontant utan att jag frågat. Samtidigt förstår jag att uppgraderingen betraktas som en ombokning, vilket inte skall vara tillåtet efter genomförd utresa?
 
Tillåts det att uppgradera kabinklass på en hemresa efter att utresan redan är genomförd (t/r)? Alltså uppgradering som en ändring av bokningen och inte genom Plusgrade.
Två olika personer på kundtjänst (Sverige och Cypern) som har sagt detta spontant utan att jag frågat. Samtidigt förstår jag att uppgraderingen betraktas som en ombokning, vilket inte skall vara tillåtet efter genomförd utresa?
Nej, om det är en t/r-bokning så ska det inte vara tillåtet.
 
Nej, om det är en t/r-bokning så ska det inte vara tillåtet.
Tack för svar. Förstår att det såklart är tekniskt möjligt för dem att göra uppgraderingen så jag undrar, om man visar screenshot från konversation med kundtjänst, ifall jag kan förvänta mig att de gör undantag? Eller kommer de svara "taskigt läge att vi gett dig fel info och lurat dig".
 
Toppen