Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Mr Basic

Medlem
Jag har siktet inställt på Phuket i q1 2024. Men jag kan inte hitta awards som går att boka ända till Phuket. Jag förstår att jag kanske är lite sent ute för dom flesta bolag. Men till exempel thai hade inte en enda awardplats mellan bangkok och phuket under hösten trots att dom om jag förstått det rätt släpper dom 180 dagar innan. Jag har sett i lyckade bokningar tråden att man kunde flyga med singapore men den dörren är ju stängd just nu.
Så min fråga är egentligen om det inte går att hitta dit eller om det är jag som inte söker rätt. Om någon vet en väg så kan ni peka mig åt rätt håll så kan jag sedan söka själv.

Min andra fråga är om det är exakt 180 dagar innan som Thai släpper platser. För jag behöver eventuellt 3 platser (kan vara ekonomi) från bangkok till någon annan asiatisk hub. Men det måste vara direktflyg.
Flyger Thai till Phuket? Har för mig att den linjen sköts av Thai Smile som inte ingår i Star Alliance (minns dock inte var/när jag läste det)?
 
  • Gilla
Reactions: JPE

Rickard_O

Medlem
Jag har siktet inställt på Phuket i q1 2024. Men jag kan inte hitta awards som går att boka ända till Phuket. Jag förstår att jag kanske är lite sent ute för dom flesta bolag. Men till exempel thai hade inte en enda awardplats mellan bangkok och phuket under hösten trots att dom om jag förstått det rätt släpper dom 180 dagar innan. Jag har sett i lyckade bokningar tråden att man kunde flyga med singapore men den dörren är ju stängd just nu.
Så min fråga är egentligen om det inte går att hitta dit eller om det är jag som inte söker rätt. Om någon vet en väg så kan ni peka mig åt rätt håll så kan jag sedan söka själv.

Min andra fråga är om det är exakt 180 dagar innan som Thai släpper platser. För jag behöver eventuellt 3 platser (kan vara ekonomi) från bangkok till någon annan asiatisk hub. Men det måste vara direktflyg.

Flyger Thai till Phuket? Har för mig att den linjen sköts av Thai Smile som inte ingår i Star Alliance (minns dock inte var/när jag läste det)?
Som @Mr Basic säger så flyger inte Thai till Phuket, gjorde det en kort sväng under pandemin när beläggningen va så låg på både Phuket och Bangkok att den gjorde ett tekniskt stopp på HKT.
Flyg till Bangkok istället och njut av staden ett par dagar i samband med ut och hemresa för att flyga inrikes med något lämpligt bolag på separat biljett.
 

Sebbeh

Medlem
Det hade jag inte ens kollat upp. Utan bara antog det för jag flög själv med thai den sträckan för en ett tiotal år sedan. Men så kan det säkert vara.
 

RhinoG

Medlem
Det hade jag inte ens kollat upp. Utan bara antog det för jag flög själv med thai den sträckan för en ett tiotal år sedan. Men så kan det säkert vara.
Så är det, men inrikesbiljetten är billig och du kan få bagage osv hela vägen har jag hört. Exakt hur man går tillväga för det vet jag inte, men jag antar att man kan kontakta deras kundtjänst när man har sin bokning klar. Det är ett dotterbolag till Thai Airways.
 
Någon med erfarenhet av kundtjänsten på USA-numret? Besynnerligt nog kunde agenten inte se de lediga businessplatserna på SAS egna flyg (bokningsbar på hemsidan). :confused:
Försöker uppgradera från SAS plus till business men får bara "internt fel" i kalendern när jag försöker ändra bokningen online.
 

JPE

Medlem
Någon med erfarenhet av kundtjänsten på USA-numret? Besynnerligt nog kunde agenten inte se de lediga businessplatserna på SAS egna flyg (bokningsbar på hemsidan). :confused:
Försöker uppgradera från SAS plus till business men får bara "internt fel" i kalendern när jag försöker ändra bokningen online.
Tråkigt, men kan du inte lika gärna boka av och boka ny resa? Det kostar väl lika mycket i och med att avboknings- och ombokningsavgiften är lika stor.
 

JPE

Medlem
Tråkigt, men kan du inte lika gärna boka av och boka ny resa? Det kostar väl lika mycket i och med att avboknings- och ombokningsavgiften är samma.
Kom på att du kanske har delar av resan du inte vill riskera att förlora om du bokar av...
 

mustam

Medlem
Ni som är gold/diamond, kan ni nu ringa efter 19 och boka en resa?
Ha ringt sas två dagar nu och mitt nummer ska vara inlagt för gold, men kommer bara till telefonsvararen som säger att det är stängt.
Ibland släpps ju platser på kvällar, då gäller det att vara snabb..
 
Ni som är gold/diamond, kan ni nu ringa efter 19 och boka en resa?
Ha ringt sas två dagar nu och mitt nummer ska vara inlagt för gold, men kommer bara till telefonsvararen som säger att det är stängt.
Ibland släpps ju platser på kvällar, då gäller det att vara snabb..
Nej det funka inte efter 18 i lördags, är EBG.
 

mustam

Medlem

Attachments

  • Screenshot_20230629_194609_Chrome.jpg
    Screenshot_20230629_194609_Chrome.jpg
    370,4 KB · Visningar: 56
Toppen