Nej, har försökt bägge nummer.Visa bifogad bild 143278
Fungerar det inte?
Nej, har försökt bägge nummer.Visa bifogad bild 143278
Fungerar det inte?
Ja, det kan man. Men sen justeringen av poängtabellen är det kanske enklare att boka som två enkel online.Kan man boka få hjälp via telefon att boka en origin open jaw på en SAS bonusresa? Dvs ex GOT-ALC
ALC-OSL
På första frågan är svaret nej, alla måste åka samma flighter i bokningen.Skrev tidigare om att hitta award för 6 personer till Asien och jag har nu en bokning vilket känns riktigt kul. Nu vill jag optimera då vi är 4 personer som åker på ett flyg på hemresan och 2 personer som åker ett annat. Och jag skulle helst vilja att vi åker alla 6 tillsammans. Kan ni hjälpa mig med vilket alternativ som är mest förmånligt?
Såhär ser vår rutt ut:
Bokningsreferens #1 för 2 personer (1 voucher, 165K EBpoäng)
Visa bifogad bild 143376
Bokningsreferens #2 för 2 personer (1 voucher, 165k EBpoäng)
Visa bifogad bild 143377
Bokningsreferens #3 för 2 personer (1 voucher, 165k EBpoäng)
Visa bifogad bild 143379
Som ni ser så är hemresan för det tredje paret som skiljer sig. Det är egentligen en bättre rutt då vi hellre åker från Thailand till Stockholm men det finns inga ytterligare platser.
Jag har nu hittat en hemresa för 5 personer från Thailand till Stockholm någon dag senare och funderar på att köpa hemresan (24 000 SEK för enkelresa från BKK till VIE och ytterligare någon tusenlapp för VIE hem till ARN) för den 6e personen.
Frågor:
1. Kan man på en och samma bokningsreferens ha en utresa för 2 personer och hemresa för 1 person? Hur räknas poängkostnaden då? (82 500 för person 1 och 49 500 (60% av det för enkelresan) för person 2? Dvs totalt 132k EB poäng?
2. Är det inte mer förmånligt att jag bokar av den 6e personen helt även på utresan och köper tur och retur på samma flighter? Har för mig att det blir några tusenlappar dyrare när jag kollade lite snabbt. Men då slipper jag lägga ut poäng för den 6e personen.
Utresan är bra då vi åker alla 6 på samma flyg. Men hemresan har jag antingen nuvarande bokning där 4 åker tillsammans och 2 åker på ett annat flyg. Alternativt att 5 åker på award tillsammans på hemresan och den 6e personen köper antingen enkelresa hem eller tur och retur för pengar. Känns som att hjärnan slocknar när jag försöker tänka på vad som är mest förmånligt.
Verkar inte som sas släppt några platser ännu. Om de tänker göra det så är det lite konstigt att de håller dom så här länge.Det verkar inte finnas några bonusplatser med SAS till BKK eller är det någon som har bokat det?
För övrigt, är det någon som vet om Thai First släpps 90 dagar innan avgång för EB?
Jag var tyvärr "tvungen" att göra 3 bokningar då bokade på hemsidan på kvällen när telefonsupporten hade stängt (det hade ändå inte gått på en och samma bokning då det är olika hemresor).På första frågan är svaret nej, alla måste åka samma flighter i bokningen.
Fråga 2h blir irrelevant då du inte kan göra nummer ett.
Om du ska boka om, tänk på att det finns risk att platser försvinner om du bokar 2,då kan resterande försvinna tex. Jag skulle personligen inte våga mig på den manöver med flera bokningar. Om du lyckas lösa allt i en bokning är det ju en annan sak.