Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Hej, jag har förstått mig på att det finns married segments som inte går att göra något åt. Men det jag undrar över ska det även påverka andra förslag på tider som man vill välja? Exempelvis hittar jag massor med tider dagen innan mellan CPH-VIE och sen dagen efter massor med tider mellan VIE-FRA-HND. Men när jag försöker slå ihop de så säger agenterna att förslagen som jag nämner inte finns tillgängliga därefter. Jag har pratat med många agenter under dagen. Är det någon annan som stött på detta och vad beror det på?
Ja, beskrev liknande samma problem några sidor tillbaka :) Fanns KIX-TPE och TPE-MUC-FRA, båda gick att lägga till var för sig men då försvann platserna på den andra flighten.

Allt under 3 skulle jag säga för att vara på lite mer säker sida.. visserligen går det (ofta) snabbt om man kör med visa, men har man inte det tar det TID..
De flesta av oss reser nog på ESTA, i Washington i julas var kön 2,5h och nu i fredags i Boston nästan 2h (samma i tisdags också).
Det som men gång gick snabbt förut är tyvärr extremt långsamt efter de tagit bort checkin kioskerna för oss med ESTA. Tar lång tid på LAX också, över 1h när jag var där i februari.

De flesta av oss reser nog på ESTA, i Washington i julas var kön 2,5h och nu i fredags i Boston nästan 2h (samma i tisdags också).
Det som men gång gick snabbt förut är tyvärr extremt långsamt efter de tagit bort checkin kioskerna för oss med ESTA. Tar lång tid på LAX också, över 1h när jag var där i februari.
Vi hoppas på att det är övergående i takt med att de biometriska kamerorna kommer. Men det hjälper ju inte heller att de har personalbrist och har typ en disk öppen med tre widebodies som landar samtidigt. Även om varje person inte tar mer än 30 sekunder i den bästa är världar, så är det ju fortfarande låååång väntan.

Men det biometriska systemet verkar som ett smidigt (och integritetsmässigt tveksamt) system, och ett steg mot automatiska system när de väl ändrat lagen om att varje inresande måste träffa en immigrationstjänsteman.

Ja, beskrev liknande samma problem några sidor tillbaka :) Fanns KIX-TPE och TPE-MUC-FRA, båda gick att lägga till var för sig men då försvann platserna på den andra flighten.
Finns det någon anledning till att det är så? Har alltid bara trott att married segment enbart innebar att man inte kunde ta bort en delsträcka.

Vi hoppas på att det är övergående i takt med att de biometriska kamerorna kommer. Men det hjälper ju inte heller att de har personalbrist och har typ en disk öppen med tre widebodies som landar samtidigt. Även om varje person inte tar mer än 30 sekunder i den bästa är världar, så är det ju fortfarande låååång väntan.

Men det biometriska systemet verkar som ett smidigt (och integritetsmässigt tveksamt) system, och ett steg mot automatiska system när de väl ändrat lagen om att varje inresande måste träffa en immigrationstjänsteman.
Hjälper inte heller när USA folket får 10 luckor och turister får 4... Förhoppningsvis går detta över framöver, som det är nu är det löjligt när körerna går utanför de uppsyällda fållorna.

Hjälper inte heller när USA folket får 10 luckor och turister får 4... Förhoppningsvis går detta över framöver, som det är nu är det löjligt när körerna går utanför de uppsyällda fållorna.

Nä, verkligen inte. När jag flög med Première till NYC i vintras skämdes personalen. Jag blev eskorterad nästan längst fram i kön och fick ändå vänta i nästan en timme. Det var pinsam oorganiserat etc. Och i Chicago i vintras så gick kön långt ut i gateområdet. Tog nästan två timmar. Behövde iaf inte oroa mig för vad jag skulle göra med timmarna jag hade mellan flygen när loungen var stängd.

Har en resa bokad till Chicago med SAS i september som jag inte ska resa på, önskar således avboka resan. Kan jag på något sätt se om poängen har gått ut eller måste jag ringa kundservice för att se det?

Sitter och försöker boka bonusbiljetter med Austrian via SAS Star Alliance Award-tjänst. Hänger sig tyvärr efter att jag fyllt i resenärsuppgifter och när jag ringer SAS säger de bara att de inte kan hjälpa mig (boka biljetterna) eftersom deras system också ligger nere och att jag får försöka igen senare.

Någon som har varit med om liknande tidigare och har en lösning? Jag är lite orolig att biljetterna kommer försvinna om jag går in igen i eftermiddag.

Toppen