Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Går det att boka SAS-bonusresor, med FlyPremium, med "omvänd" open-jaw? Exv. GOT-X, X-ARN?
Ja.
I skrivande stund förstår jag att ska man använda Flypremium och inte voucher, kan man boka två enkla nu när det är samma poängpris.
Ja. Enda negativa är väl om t ex den ena flighten ställs in, då avbokas inte den andra kostnadsfritt då det är helt separata bokningar.
Om man ska använda voucher, gissar jag att det går genom att ringa?
Du kan applicera voucher vid tfn-bokning.

Hej, jag har förstått mig på att det finns married segments som inte går att göra något åt. Men det jag undrar över ska det även påverka andra förslag på tider som man vill välja? Exempelvis hittar jag massor med tider dagen innan mellan CPH-VIE och sen dagen efter massor med tider mellan VIE-FRA-HND. Men när jag försöker slå ihop de så säger agenterna att förslagen som jag nämner inte finns tillgängliga därefter. Jag har pratat med många agenter under dagen. Är det någon annan som stött på detta och vad beror det på?

Hej, jag har förstått mig på att det finns married segments som inte går att göra något åt. Men det jag undrar över ska det även påverka andra förslag på tider som man vill välja? Exempelvis hittar jag massor med tider dagen innan mellan CPH-VIE och sen dagen efter massor med tider mellan VIE-FRA-HND. Men när jag försöker slå ihop de så säger agenterna att förslagen som jag nämner inte finns tillgängliga därefter. Jag har pratat med många agenter under dagen. Är det någon annan som stött på detta och vad beror det på?
Hade samma problem tidigare i vår och bokade då med övernattning i VIE. Då fick vi inte till något annat men efter ett tag "öppnade" det sig och löste sig för oss. Har nu en bokning CPH-VIE-MUC-IAD utan övernattning.

Hade samma problem tidigare i vår och bokade då med övernattning i VIE. Då fick vi inte till något annat men efter ett tag "öppnade" det sig och löste sig för oss. Har nu en bokning CPH-VIE-MUC-IAD utan övernattning.
Okej. Är det bara att avvakta och fråga de om segmenten "öppnat"? Kan agenterna se det i samband när man vill göra ombokning?

Ja så var det för oss. Vi ville göra en ombokning och då hittade hon bättre flyg utan övernattning i VIE. Så mitt råd är att ringa in och kolla.
Jag hade gärna gjort en övernattning. Tycker bara att det vara förvånande att alla direktlinjer till VIE försvinner när man vill lägga ihop alla. Plötsligt finns det bara med mellanlandningar i Tyskland kvar och bara ett flyg från VIE till FRA att välja. Trots att det finns fler än ett alternativ när man söker enbart VIE-HND eller enbart CPH-VIE.

Toppen