Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

flonken

Medlem
Bokade en resa igår:
Bali - Taipei (EVA Business)
Taipei - Paris (EVA Business)
Paris - Arlanda (SAS Go)

Enligt agenten jag bokade med så finns ingen Business mellan Paris och Arlanda, men jag hittar den resan om jag söker på SAS.se (Både Star Alliance och SAS bonusplatser).
Jag tittar idag igen och platser i Business finns fortfarande kvar och efter nytt samtal med annan agent så säger hon att jag inte kan boka den eftersom det är SAS Plus och jag inte kan boka den klassen om jag flyger i Business med andra bolag.
Jag hävdar att det borde gå, men agenten hittar bara Eco på den flygningen.

Är det jag som tänker fel här eller ska jag ringa igen?
 

palmen

Moderator
Bokade en resa igår:
Bali - Taipei (EVA Business)
Taipei - Paris (EVA Business)
Paris - Arlanda (SAS Go)

Enligt agenten jag bokade med så finns ingen Business mellan Paris och Arlanda, men jag hittar den resan om jag söker på SAS.se (Både Star Alliance och SAS bonusplatser).
Jag tittar idag igen och platser i Business finns fortfarande kvar och efter nytt samtal med annan agent så säger hon att jag inte kan boka den eftersom det är SAS Plus och jag inte kan boka den klassen om jag flyger i Business med andra bolag.
Jag hävdar att det borde gå, men agenten hittar bara Eco på den flygningen.

Är det jag som tänker fel här eller ska jag ringa igen?
Det borde ju gå rent teoretiskt. Men tyvärr verkar det finnas någon spärr att åker man Business med Star Alliance blir connection med sas i go, även om det finns plus.
Har rapporterats 100-tals gånger och vi är nog alla lika frågande till varför det är så. Om det är en faktisk spärr eller okunskap från agenten hur man söker.
 

flonken

Medlem
Det borde ju gå rent teoretiskt. Men tyvärr verkar det finnas någon spärr att åker man Business med Star Alliance blir connection med sas i go, även om det finns plus.
Har rapporterats 100-tals gånger och vi är nog alla lika frågande till varför det är så. Om det är en faktisk spärr eller okunskap från agenten hur man söker.
Ok, tack för snabbt svar!
 

MartinH

Medlem
Hur kommer det sig att det inte finns något i någon klass från eller till HKT, varken på Awardfares, SAS eller United?
För att Thai inte flyger till HKT. Det är Thai Smile som flyger allt inrikes och går inte att boka med Eurobonus, men går med Miles & More.
Turkish flyger till HKT, men de har slutat släppa platser. Singapore flyger till HKT, men......
 
  • Gilla
Reactions: Gus

rottemark

Medlem
Är det någon som vet när SAS släpper sina resor till USA i oktober 2023? Jag har tänkt försöka få tag på en bonusresa då, och nu är det bara några dagar kvar tills de borde börja släppas (enligt schemat 330 dagar i förväg), men det finns fortfarande inga biljetter över huvud taget för oktober.
 

Chappy

Medlem
Bokade en resa igår:
Bali - Taipei (EVA Business)
Taipei - Paris (EVA Business)
Paris - Arlanda (SAS Go)

Enligt agenten jag bokade med så finns ingen Business mellan Paris och Arlanda, men jag hittar den resan om jag söker på SAS.se (Både Star Alliance och SAS bonusplatser).
Jag tittar idag igen och platser i Business finns fortfarande kvar och efter nytt samtal med annan agent så säger hon att jag inte kan boka den eftersom det är SAS Plus och jag inte kan boka den klassen om jag flyger i Business med andra bolag.
Jag hävdar att det borde gå, men agenten hittar bara Eco på den flygningen.

Är det jag som tänker fel här eller ska jag ringa igen?
Jag råkade ut för exakt samma sak. SAS go från AMS till Arn. Flyger med Eva från Bali.
 

Rickard_O

Medlem
För att Thai inte flyger till HKT. Det är Thai Smile som flyger allt inrikes och går inte att boka med Eurobonus, men går med Miles & More.
Turkish flyger till HKT, men de har slutat släppa platser. Singapore flyger till HKT, men......
Har dom lagt ner TG962/963 mellan ARN-HKT?
Såg att den flög så sent som i våras, tråkigt om dom gjort det.
Kanske inte finns behov av ett tekniskt stopp i HKT nu när världen öppnat upp iofs, kan man lika gärna flyga direkt till BKK och slussa folk vidare med Thai Smile.
 

palmen

Moderator
Är det någon som vet när SAS släpper sina resor till USA i oktober 2023? Jag har tänkt försöka få tag på en bonusresa då, och nu är det bara några dagar kvar tills de borde börja släppas (enligt schemat 330 dagar i förväg), men det finns fortfarande inga biljetter över huvud taget för oktober.
Det är för att 330 dagar fram i tiden fortfarande är september. Därmed helt förväntat att inget släppts i oktober ännu.
 

rottemark

Medlem
Det är för att 330 dagar fram i tiden fortfarande är september. Därmed helt förväntat att inget släppts i oktober ännu.
Jag var nog lite otydlig. När jag skrev "nu är det bara några dagar kvar tills de borde börja släppas" menade jag just att det är de sista dagarna i september som får bonusresor just nu. Min poäng var istället att hittills har det funnits biljetter som går att köpa för pengar längre fram än så. Gränsen har gått vid månadsskiftet september-oktober ett tag nu, så frågan är om schemat ens kommer ha släppts när bonusresorna borde börja släppas. Alltså: när släpper SAS sina biljetter för oktober 2023?
 
Försöker få ihop min resa från CPH till Lima i december fortfarande.

Men det blir ett stop för mycket hur jag än vrider och vänder på det. Finns det någon tråd där man kan läsa mer om liknande fall? Tänker på om det finns några undantag på 8 stopp gränsen, eller om man skall boka en separat resa på sista eller första delen av flygresan. Vad finns för risker med det isåfall? Tänker om flyg skulle bli försenat och allt inte är på samma bokning.
 
Toppen