Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Vad ska jag mer leta efter när jag jagar platser?
Har du testat att söka via Osaka, Seoul, Beijing, Shanghai, Taipei, Bangkok, Hongkong, New Delhi, Mumbai och en massa europeiska hubbar (London, Paris, Amsterdam, Frankfurt, Munchen, Bryssel, Istanbul, Warszawa, etc)? Med reservation för att vissa länder fortfarande har corona-regler som begränsar eller inte tillåter transit, detta har jag ingen koll på.
 

Linmet

Medlem
Har en resa ut tis morgon hem lördag. 2-4-1 2 pax ren sas award. Ser nu att det finns business en dag tidigare hem o vill omboka.
Händer dock inte ett skit när jag trycker på ”ändra min bokning” på sas.se. (Har tidigare
Lagt bud för upgrade, som jag tagit bort om det har betydelse).

fråga: kan vanliga supporten boka om i en sas award likt denna på helgen?

de löste det… lite läskigt med biljetteringen nu när det är utresa på tisdag bara… dock är ju inte utresan rörd…
 

sunq

Ny medlem
Har du testat att söka via Osaka, Seoul, Beijing, Shanghai, Taipei, Bangkok, Hongkong, New Delhi, Mumbai och en massa europeiska hubbar (London, Paris, Amsterdam, Frankfurt, Munchen, Bryssel, Istanbul, Warszawa, etc)? Med reservation för att vissa länder fortfarande har corona-regler som begränsar eller inte tillåter transit, detta har jag ingen koll på.

Får be om ursäkt för min okunnighet, men när du menar att söka via dessa ställen att man lägger till en mellanlandning?

Så man söker först efter en biljett mellan Tokyo - Osaka och sen kollar man om det finns biljetter Osaka - Stockholm eller Osaka - Berlin eller liknande?
Sen ringer man och kollar om det går att koppla ihop dessa?
Är det fortfarande samma poäng då?

Corona-regler kollar jag givetvis upp om jag hittar något likt du föreslår, tack!
 

Mr Basic

Medlem
Får be om ursäkt för min okunnighet, men när du menar att söka via dessa ställen att man lägger till en mellanlandning?

Så man söker först efter en biljett mellan Tokyo - Osaka och sen kollar man om det finns biljetter Osaka - Stockholm eller Osaka - Berlin eller liknande?
Sen ringer man och kollar om det går att koppla ihop dessa?
Är det fortfarande samma poäng då?

Corona-regler kollar jag givetvis upp om jag hittar något likt du föreslår, tack!
Jag tror @Budgetresenär menar att du ska söka ”den långa flighten” först och sedan lägga till anslutningar. Sök TYO/KIX/TPE/BKK/SIN-LHR/AMS/FRA/CDG/IST/WAW/VIE. Sök därefter de korta flighterna. När man sedan hittat platser ringer man SAS och kollar om de kan sätta ihop resan (ge inte upp om du får nej vid första samtalet).
Om du sökt via SAS Star Alliance-sökmotor så har den vissa begränsningar, t ex klarar den inte av att visa kompletta resor trots att platser finns.
Ett exempel, jag sökte efter resa till SGN. När jag sökte ARN-SGN hittades inget. Jag valde då att söka LHR/FRA/CDG/VIE/AMS-SGN och då hittade systemet platser VIE-TPE-SGN. Jag kollade därefter om platser fanns ARN-VIE som matchade det jag hittat innan och sedan ringde jag SAS.
 
Hur många bonusresor släpper SAS i varje klass och fylls det på med nya bonusresor allt eftersom eller är det tex dom som finns tillgängliga för Maj 2023 nu som gäller? På sidan för att söka bonusresor är max antal person 4 vuxna, så det kanske är så att max 4 biljetter släpps? Hur gör i så fall ni som vill åka fler än 4?
 

toer00

Medlem
Har lyckats boka utresa med LOT (LO) 2 personer i business ARN-WAW-LAX nästa sommar. Försöker nu hitta returer från SFO och kollar runt lite.
Det som slår mig är att SAS Star Alliance-sökmotor inte längre visar tillgänglighet där det förut var relativt enkelt? tex Air Canada (AC) och TAP (TP) där man kunde hitta med lite framförhållning. Någon som har lyckats boka med dessa under närtid?
 

palmen

Moderator
Hur många bonusresor släpper SAS i varje klass och fylls det på med nya bonusresor allt eftersom eller är det tex dom som finns tillgängliga för Maj 2023 nu som gäller? På sidan för att söka bonusresor är max antal person 4 vuxna, så det kanske är så att max 4 biljetter släpps? Hur gör i så fall ni som vill åka fler än 4?
Brukar vara 2/4/4 vid ordinarie släpp. Närmre avgång kan mer släppas, allt beror på bokningsläget vilket gör att det är mer troligt att så görs under vintern än sommaren.
 

filip23

Medlem
Reser hem från LAX slutet av oktober (ca 31/10 +/-1 dag). Tips på sträckor/bolag jag kan söka? I dagsläget finns det 0 tillgänglighet. Vi är 2 pax och tar gärna inte en GO biljett 11 timmar hem. Går det att lägga bud på uppgradering när man har bokat med award och applicerat 2-4-1?
 
Toppen