Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jag ska boka min första bonusresa i år men är förvirrad. Har läst på alla rekommenderade trådar och kollat resor på awardfares, united och sas star alliance bokningssida. Önskan är att åka till Rio med man och två barn. Hittar inga resor alls till Rio, varken nu eller sen. Bör jag tänka om och välja annan destination eller gör jag något fel?

Har 2 st 2-4-1
 

palmen

Moderator
Jag ska boka min första bonusresa i år men är förvirrad. Har läst på alla rekommenderade trådar och kollat resor på awardfares, united och sas star alliance bokningssida. Önskan är att åka till Rio med man och två barn. Hittar inga resor alls till Rio, varken nu eller sen. Bör jag tänka om och välja annan destination eller gör jag något fel?

Har 2 st 2-4-1
Lite svårt att svara på då du itne nämner något om när ni vill åka och krav på kabinklass.
Sydamerika tillhör inte direkt de lättaste ställena att boka till då det är få flighter dit (utöver Avianca), att dessutom behöva 4 platser gör det än svårare. Det är "svårt" att hitta något vettigt bara för 1 person.

Hittar dock lite via Bogota med Avianca och sen vidare i ekonomi, finns mer eller mindre varje dag. Om det går att boka låter jag vara osagt.
1672270707919.png
 

RhinoG

Medlem
Någon som har koll på TAP:s flighter LIS-CUN? Verkar finnas gott om business CUN-LIS men hittar inte en enda LIS-CUN i november nästa år. Brukar det släppas senare eller är LIS-CUN helt enkelt kört i business?
 
Problemet med Avianca och SAS sökmotor är att de resor som finns inte syns pga att det är blandade kabinklasser. Avianca har inte business inom Sydamerika längre utan bara på longhaul. Därför blir benet BOG-GIG alltid i ekonomy, vilket gör att det inte dyker upp i SAS *A-sökning. Leta istället upp datum där du hittar platser på varje strecka för dig tex ARN-LHR-BOG-GIG och ring sen in. Behöver dock vara ca 11 månader innan avresa för att det ska finnas gott om platser.

Tyvärr har tillgången hos tex TAP till Rio försvunnit. Generellt är det bättre tillgång till Sao Paulo GRU dit bla Swiss, Ethiopian och Turkish flyger. Boka sen inrikes separat med Gol eller Azul till Rio (billigt).
 
Lite svårt att svara på då du itne nämner något om när ni vill åka och krav på kabinklass.
Sydamerika tillhör inte direkt de lättaste ställena att boka till då det är få flighter dit (utöver Avianca), att dessutom behöva 4 platser gör det än svårare. Det är "svårt" att hitta något vettigt bara för 1 person.

Hittar dock lite via Bogota med Avianca och sen vidare i ekonomi, finns mer eller mindre varje dag. Om det går att boka låter jag vara osagt.
Visa bifogad bild 137078
Sorry, jag missade den informationen. Vill åka business. Då vi reser med barn: så få stopp som möjligt. Kanske det inte ens är möjligt med direktflyg i business från europeisk flygplats? Ang, när på året. Vi är rätt flexibla men just svensk sommar är inte nice i Rio. Tänkte antingen mars-april eller november-december. Vara borta 3-4 veckor. Vilken sökmotor använde du?
 

Jonnyh

Ny medlem
Hej! Har en 2-4-1 som går ut nu vid årsskiftet. Vi är två vuxna och ett barn. Vi är rätt flexibla med resemål och datum. Vill gärna resa business så mycket det går. Reserna vi har diskuterat är enlig nedan. Vi reser från Arlanda. Öppen för andra resemål också men vill ha värme.

- Miami (mars-april)
- Hawaii (april-juni eller september-november)
- Cancun/Playa del Carmen (mars)
- Italien eller Kroatien (juni-sept)

Någon som har tips?

Dålig här och har riktigt svårt att hitta resor. Förstått det som det är bäst att hitta en resa och sen ringa in och boka den i och med att vi är tre personer.
 
Sorry, jag missade den informationen. Vill åka business. Då vi reser med barn: så få stopp som möjligt. Kanske det inte ens är möjligt med direktflyg i business från europeisk flygplats? Ang, när på året. Vi är rätt flexibla men just svensk sommar är inte nice i Rio. Tänkte antingen mars-april eller november-december. Vara borta 3-4 veckor. Vilken sökmotor använde du?
Kollat upp vilka *A-bolag som flyger Europa-GIG? Vet bara om Lufthansa (MUC) och TAP (LIS).
 

Ralle_C

Medlem
Ja, vissa biljetter går inte att boka i kombination med andra biljetter trots att det finns tillgängligt när man söker var för sig.
Ibland går det att komma runt genom att lägga in de i fel ordning, andra gånger går det inte alls. En duktig agent får ibland ihop det.
Ok, tack för input!

Har eventuellt hittat en rutt med ca 12 timmars mellanlandning i DEL. Om man väljer att gå utanför flygplatsen under den tiden, är det något speciellt man måste tänka på? Måste man checka ''om'' sina bagage eller går dom som vanligt hela vägen? Vet att man måste ha visum etc. om man tänker gå utanför flygplatsen.
 
Toppen