Misstänker att det är någon form av (omvänd?) married segments som spökar i en av mina bokningar. Tycker jag läst på och försökt förstå mig på married segments så gott jag kan men här blir jag ändå inte klok!
Behöver connection i New York i en av mina resor, ser själv vid sökning på SAS hemsida tillgänglighet i business JFK-BRU samt EWR-LIS. Dvs när jag endast söker den sträckan. På flighten JFK-BRU ser SAS agenter endast ekonomi trots att det ska finnas 2 platser för eurobonus i business enl både awardfares och SAS hemsida. Flighten EWR-LIS ser inte SAS agenter överhuvudtaget, varken i business eller ekonomi, trots att awardfares och SAS hemsida visar 8 platser i business och 9 i ekonomi. De ser alltså inga bonusplatser på flighten överhuvudtaget.
Har ringt 4 olika agenter nu. Vet att det ofta kan vara problem med married segments, men här gäller det ju "det omvända" att resan kan bokas enskild men inte läggas till i min bokning. Hade även förstått om det var samma flygbolag hela sträckan och de endast vill sälja sträckorna individuellt istället för tillsammans, men här gäller det ju dessutom olika flygbolag som jag anländer och flyger vidare med.
Har någon kunskap om detta tar jag tacksamt emot info. Om inte annat för att det är kul att lära sig hur det här funkar!