Ringde för att boka en awardresa GBG->ARN->PUY och hem PUY->GOT. Enligt Uniteds site finns det awardbiljetter, men går jag in på sas.se för att boka det hela så står det att det inte finns några awardbiljetter på utresan. Dock, söker man endast GBG->ARN så finns det biljetter och söker jag sedan ARN-PUY så finns det även där biljetter. DVS, jag kan boka den awardresa som United säger att det finns, men jag måste göra det genom att dela upp bokningen. Var dock inte så sugen på att dela upp den, så jag ringde SAS (Tallinn). De menade dock att det inte fanns några awardbiljetter om jag ville boka GBG->ARN->PUY och hem PUY->GOT. Jag försökte förklara för damen att det ju finns awardbiljetter GOT-ARN och ARN->PUY, men det var hon inte intresserad av att kolla upp.
Så, ska man ringa SAS igen och hoppas på att man får tala med någon som kan bok resan som en enda t&r-resa eller är det så att jag får boka de olika delarna separat? Vidare, är det inte märkligt att SAS.se och damen jag pratade med inte får ihop awardresan som en hel resa? Kan det ha att göra med att det endast är 1 timme på ARN mellan landningen från GBG och avgången till PUY?